۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 673894

لرستان- کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان لرستان در گفتگوی اختصاصی به قدس آنلاین با بیان اینکه بهزیستی همواره در کنار کودکان کار و خانواده آنها خواهد بود، گفت: در همین راستا و به مناسبت روز جهانی کودک، برخی از این کودکان را از سطح شهر جمع‌آوری نموده و برای آنها و در کنار خانواده برنامه‌های شادی تدارک دیدیم.

بهزیستی در کنار کودکان کار

به گزارش قدس آنلاین؛ وجیهه نظری با بیان اینکه مددکاران ما همواره تلاش می کنند تا با جذب سرمایه‌گذار، فضایی شاد برای کودکان کار تدارک ببینند، افزود: ما دو مرکز حمایتی کودکان کار در شهرستان خرم‌آباد داریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در سالن تختی خرم‌آباد، فضای ورزشی بسیار مناسبی برای آنها فراهم نموده‌ایم تا در راستای ذهنیت بخشی ورزش، قدم‌هایی هم برداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های شاد و نشاط انگیز همواره بیش از ۴۵ تا ۵۰ کودک حضور دارند، ابراز داشت: بدون شک اجرای این‌گونه برنامه‌ها درداشتن روحیه شاد برای کودکان کار بسیار موثر خواهد بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه رسالت بهزیستی همواره توانمند سازی خانواده‌های کار بوده ، خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم کودکان کار را با آسیب‌های اجتماعی آشنا کنیم.

نظری با بیان اینکه کودکان کار نباید از آغوش خانواده خود به دور باشند، بیان داشت: بیش از ۱۱ دستگاه در راستای ساماندهی کودکان کار دخیل هستند، در همین زمینه بهزیستی تلاش می‌کند تا همواره در کنار کودکان کار و خانواده‌های آنها باشد.

کارشناس مسئول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی لرستان، ادامه داد: علاوه بر کودکان کار، مادران آنها نیز آموزش‌های لازم توسط کارشناسان بهزیستی را می‌بینند و در بسیاری از موارد نیز برای آنها ایجاد اشتغال می‌شود، ما بر این باور هستیم با وجود خانواده، کودک کار بسیار کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

این مسئول، افزود: تحت هیچ شرایطی کرامت انسانی و بنیاد خانواده نباید زیر سایه فقر و مشکلات اجتماعی از بین برود، آینده دست کودکان است و امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور، هیچ کودکی در معرض آسیب اجتماعی قرار نگیرد.

نظری، تصریح کرد: ایجاد برنامه‌های سرگرم کننده برای کودکان کار از سال ۹۶ آغاز شده و با استقبال خانواده آنها نیز همراه بوده است.

وی، ابراز داشت: میزان ۵۵ میلیون تومان از آغاز سال تحصیلی جدید در راستای تامین خرید لوزم‌التحریر کودکان کار در خرم‌آباد و بروجرد انجام گرفته و خوش‌بختانه آمار کودکان بازمانده از تحصیل به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.