خرمشهر- حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه‌های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع‌شده و در طی دو روز گذشته با استقبال بی‌نظیری از طرف زائران روبرو شده است.

«شلمچه» مملو از عاشقان حسینی/ مردم نذر آب کنند

قدس آنلاین-گروه استان ها: شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهم‌ترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است و لذا بنا بر آمار منتشره از اول ماه صفر تاکنون ۵۰۹ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلا شدند. 

با  نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و عزیمت شمار بیشتری از مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) به خرمشهر و سپس شلمچه برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، ترافیک جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی این منطقه نیز بیشتر شده به گونه ای که تردد در این مسیر با کندی همراه است.

مرز شلمچه که روز پنجشنبه هجدهم مهرماه به دلیل ازدحام بیش‌ازحد زائران اربعین ، چند بار از سوی طرف عراقی بسته‌شده بود بار دیگر بازگشایی شد.

کمبود خودرو برای انتقال زائران از شلمچه عراق به نجف اشرف موجب بسته شدن گذرگاه مرزی شلمچه در چند نوبت شد.

ظرفیت پارکینگ ۸۰ هکتاری تکمیل است

باوجوداینکه پارکینگ بسیار وسیعی و به وسعت ۸۰ هکتار برای پارک خودروهای زائران در شلمچه پیش‌بینی‌شده بود اما به دلیل ازدحام  بیش‌ازحد ظرفیت این پارکینگ تکمیل‌شده است و پارکینگ ۳۰ هکتاری پیش‌بینی‌شده برای ظرفیت اضافی خودروها باوجوداینکه هنوز عملیات آماده‌سازی آن به‌طور کامل پایان نیافته نیز در حال پر شدن است.

در همین حال مسئولان استانداری از زائران خواستند تا زائران خودروهای خود را در پارکینگ‌های سطح شهر و اطراف خرمشهر پارک کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت همه آن‌ها تأمین‌شده ست.

کمبود اتوبوس برای انتقال زائران

گفتنی است ازدحام بیش‌ازحد زائران در مرز شلمچه موجب شده تا تعداد اتوبوس‌های مستقر در این مرز برای انتقال زائران به نجف اشرف و کربلا با کمبود مواجه شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهم‌ترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است و لذا بنا بر آمار منتشره از اول ماه صفر تاکنون ۵۰۹ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلا شدنددر همین رابطه فرماندار ویژه خرمشهر بابیان اینکه در مرز شلمچه هیچ مشکلی وجود ندارد اما به دلیل افزایش قابل‌توجه زائران، با کمبود اتوبوس و مشکل حمل‌ونقل در خاک عراق مواجه شده‌ایم به خبرنگاران گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در عراق زائران اربعین سفر خود را مدیریت کنند.

کوروش مودت از زائران کربلا خواست هنگام مواجه‌شدن با ازدحام در مرز شب را در حسینیه‌های خرمشهر اسکان یابند.

وی با اشاره به اعزام تعدادی اتوبوس از ایران به شلمچه عراق برای جابه‌جایی زائران به نجف اشرف و کربلا افزود:در حال رایزنی برای ارسال ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر از یکی از استان‌های معین به شلمچه عراق هستیم تا روند جابه‌جایی زائران در خاک عراق شتاب بیشتری بگیرد.

وی یادآور شد: با هماهنگی استانداری خوزستان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از شلمچه عراق به نجف اشرف عازم عراق شدند.

کمبود آب آشامیدنی

بنا بر گفته مسئولان و گزارش‌های رسیده در حال حاضر در مرز شلمچه نیاز به تأمین آب آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی وجود دارد.

رئیس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان در همین رابطه به افزایش پنج‌تا ۶ برابری جمعیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به اربعین پارسال اشاره کرد و گفت: برای تأمین آب آشامیدنی زائران با مشکل روبرو هستیم و از هم‌وطنان تقاضا داریم نذر آب کنند.

گزارش‌ها حکایت از مشکل تأمین آب از سمت عراق وجود دارد لذا بنا بر گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تاکنون ۳۶ تانکر آب به این کشور ارسال‌شده و ۱۵ دستگاه تانکر دیگر نیز فرستاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.