امام جمعه مشهدمقدس گفت: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی در چارچوب فشار حداکثری بر ما تحمیل شد و چند سال است از هر نوع تهاجم برای تضعیف معیشت مردم بهره می‌گیرند.

‌می‌خواهند بین ایران و عراق مشکل ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: انسان در زندگی باید دارای عفت باشد و این عفت یک مسئله عمومی است، انسان عیاش و بی‌پروا، ذلیل‌ترین انسانها است.

وی گفت: در زندگی اگر می‌خواهید دین و آبرو داشته باشید باید دو بند را محکم در کنار خود نگه دارید، یکی اینکه نباید شکمباره بود و دیگر اینکه نباید بنده غریزه باشیم.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: تقوا، با عفت در زندگانی انسان قابل تحقق است و گوهری گرانبهاست که دختر و پسر جوان ما امروز باید دارای آن باشد.

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه در وضعیت خاص انقلاب اسلامی هستیم گفت: انقلاب و اسلام مورد بی‌سابقه‌ترین حملات و تهاجمات چندضلعی و ترکیبی دشمن هستند، وقتی جریانات را بررسی می‌کنیم شاهد هستیم انقلاب و نظام ما در این مملکت و در منطقه در یک محاصره شش ضلعی دشمن با تمام امکانات است.

وی خاطرنشان کرد: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی در چارچوب فشار حداکثری بر ما تحمیل شد و چند سال است از هر نوع تهاجم برای تضعیف معیشت مردم بهره می‌گیرند؛ ضلع دوم اینکه جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم و مسئولان از طریق فضای مجازی و ماهواره و شبکه اجتماعی انجام می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به هجمه در فضای مجازی علیه مسئولان جان برکف تاکید کرد: اگر از یک وابسته یک مسئول نقطع ضعف بیایند آن را بزرگ کرده و یا دروغ می‌گویند؛ سخت‌ترین تهاجمات از طریق هنر برای ما ساخته می‌شود و تهاجم عظیم چندرسانه‌ای صورت می‌دهند و وقایع را تحریف می‌کنند.

علم الهدی افزود: گاهی جنایات را به عنوان خدمت جلوه می‌دهند؛ ضلع چهارم این است که جنگ نیابتی علیه انقلاب ما راه انداخته‌اند؛ یک روز طالبان و یک روز داعش خلق می‌کنند و فاسدترین حرکات را صورت می‌دهند. ضلع پنجم جنگ دیپلماتیک برای شکستن مقاومت هستند تا جریان مقاومت را بهم بزنند و می‌خواهند میان ایران و عراق مشکل ایجاد کنند. شدیدترین جنگ فرهنگی را ایجاد کرده‌اند تا دین را از زیر پای مردم بکشند و جوان را لاابالی کنند و سفره دین را بردارند.

وی خاطرنشان کرد: این اضلاع شش‌گانه تهاجم و دشمنی دشمن است و در سال‌های اخیر قوی‌تر و شدیدتر شده است؛ ده‌ها فتنه را تجربه کردند تا انسجام را بهم بزنند. از 6 طرف در این اضلاع شش‌گانه جنگ، انقلاب و مردم را هدف قرار دادند اما باطل‌السحر همه اینها یک چیز و خصوصیت است و آن هم امام حسین(ع) و کربلا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همه این تهاجم دشمن به دیوار کربلا اصابت می‌کند و این پیاده‌روی اربعین در تاریخ اسلام بی‌نظیر است و همه جنگ‌های دشمن را نابود کرده است. دشمنان مقابل پیاده روی اربعین ابتدا سکوت کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: امسال درصدد برآمدند این قصه را تضعیف کنند و ابتدا یک غائله راه انداختند و حتی جاسوس به بغداد فرستادند اما خدا عکس این جاسوس اسرائیلی را رسوا کرد. اکنون هم رسانه‌هایشان علیه اربعین تبلیغ می‌کنند اما نتیجه معکوس است زیرا مسئله فقط مسئله ایران و ایرانی نیست زیرا حضور ایرانی از مرز 4 میلیون در حال گذر است.

وی تاکید کرد: در شلمچه جا برای ایستادن انسانها نیست و این بیانگر عشق و شور مردم است؛ مردم پای کار بیایند و به موکب‌ها کمک کنند و باید از عزیزان مسئول نیز تشکر کنم. از زحمات آنها تشکر دارم که خالصانه است و باید سرویس دهی و خدمات به این زائران بیشتر شود. موانع خدمت رسانی باید برداشته شود و مانع تراشی صورت نگیرد و تا می‌توانند کمک کنند تا موانع برداشته شود.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند جریان نهضت امام حسین(ع) به اینجا برسد، امروز روز دوازدهم ماه صفر است و روزی که اهل بیت(ع) از شام خارج شدند.

انتهای پیام/ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.