کرج- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج خطاب به مسئولان استان گفت: از افراد صالح استفاده کنید و از چینش‌های انتخاباتی بپرهیزید. فکر نکنید که مردم نمی‌فهمند شما دارید چه‌کار می‌کنید، حواسشان هست.

باید از چینش انتخاباتی پرهیز شود

به گزارش قدس آنلاین ، آیت اله حسینی همدانی در خطبه های امروز نماز جمعه کرج با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه، گفت: ترکیه، حاکمیت سوریه را با عملیاتی به نام «چشمه صلح» و حمله به شمال آن کشور نقض کرد که برخلاف نام اش موجب خشک شدن صلح منطقه خواهد شد؛ مگر می‌شود با حمله به حاکمیت و تمامیت ارزی کشوری و از بین بردن استقلال آن صلح به ارمغان آورد؟

وی در ادامه افزود: حاکمان ترکیه دقت کنند که به خیال خام برپا کردن امپراتوری عثمانی در زمین شیطان بزرگ بازی نکنند چراکه ارتش و مردم سوریه قطعاً به شما اجازه دوختن کلاه از این نمدی که آوردید نخواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ترکیه با حمله به سوریه عنوان «متجاوز» را برای خود نخرد، تصریح کرد: کشور و مردم خودتان را متضرر نکنید و منطقه را به‌طرف ناآرامی که خواسته آمریکا و اسرائیل است سوق ندهید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: کرد های سوری هم قطعاً باید فهمیده باشند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست و درست در زمان بزنگاه به دنبال منافع خود رفت و آن‌ها رها کرد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود از به‌کارگیری افراد مسئله‌دار در مناصب مختلف انتقاد کرد و خطاب به مسئولان استان تأکید کرد: مسئولین محترم در بکار گیری افراد، جناح، حزب و گروه را در نظر نگیرید و سیاسی‌کاری را کنار بگذارید؛ کسانی که مشکل تائید صلاحیت داشته‌اند و بکار گرفته‌شده‌اند را کنار بگذارید خصوصاً که یک عده از آن‌ها دوره سرپرستی‌شان هم تمام‌شده دیگر دوباره به کار گرفته نشوند؛ از افراد صالح استفاده کنید و از چینش‌های انتخاباتی بپرهیزید. فکر نکنید که مردم نمی‌فهمند شما دارید چه‌کار می‌کنید، حواسشان هست.

وی با طرح این پرسش که چرا با داشتن نیروهای خوب و کارآمد استانی از خارج استان نیرو می‌آورید، گفت: باید منافع مردم را در نظر گرفت، عرض می‌کنم که این روشی که دارید برای مردم خیری ندارد. الآن اشاره کردم خصوصی هم گفتم لازم باشد صریح‌تر خواهم گفت؛ مقداری خودتان را جمع‌وجور کنید.

آیت اله حسینی همدانی با تاکید بر اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی اظهار داشت : افرادی بعضاً خودشان را کاندیدا کردند و مقدماتی را فراهم می‌کنند تا در انتخابات شرکت کنند هرکسی حق دارد که این‌گونه عمل کند بعد یک عده که احتمال می‌دهند این‌ها اگر بیایند رأی می‌آورند و احتمال دارد که رأی خودشان متزلزل شود با این افراد صحبت می‌کنند که شما نیاید و ما به خاطر روابطی که داریم به تو فلان پست و فلان مسئولیت را بعد از انتخابات می‌دهیم تو شرکت نکن که رأی شکسته نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این کار خلاف و فاسد است، خاطرنشان ساخت: فساد این روش قطعاً برای همه روشن است لذا افرادی که این‌گونه سخن می‌گویند و می‌آیند معامله می‌کنند برای مردم معرفی شوند آن‌کسانی که با شما صحبت می‌کنند و می‌گویند که کنار برو ما هستیم این‌ها را به مردم معرفی کنید تا در تصمیم‌گیری دچار اشتباه نشوند شما می‌بینید که وضعیت مجلس این دوره چگونه است این اتفاقات افتاده است لذا دقیق و بصیر باشید.

وی در پایان ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب اصلح، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در معرفی کاندیدای اصلح فرمودند باید: «امانت‌دار، پاک‌دامن و به‌دوراز فساد باشد» لذا آیا کسی که از قبل شروع به معامله و تعامل برای در قدرت ماندن کرده امانت‌دار و از فساد دور است؟ برای داشتن مجلسی امین باید افراد امین را انتخاب کرد، خود در کارهای کاندیداهای احتمالی دقت کنید ببینید دارند چگونه رفتار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.