یک سناتور آمریکایی روز جمعه در پیامی در توئیتر نوشت که دولت آمریکا با عقب کشیدن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و اعزام هزاران نیرو به عربستان سعودی نشان داد هیچ راهبردی ندارد.

سناتور آمریکایی: ترامپ با اعزام نیرو به عربستان نشان داد هیچ راهبردی ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ریچارد بلومنتال» سناتور دموکرات آمریکایی روز جمعه به شدت از اقدام دولت ترامپ در خارج کردن نیروهای این کشور از شمال سوریه و تصمیم پنتاگون برای اعزام چند هزار نیرو به عربستان سعودی انتقاد کرد.

این سناتور ایالت کانکتیکت در پیامی در توئیتر نوشت:«عقب نشینی از سوریه، افزایش نیروها در عربستان سعودی. هیچ استراتژی وجود ندارد فقط اقدامات شتاب‌زده.»

وی در ادامه این پیام توئیتری نوشت:«اقداماتی که از آن با نام دفاعی نام برده می‌شود می‌تواند باعث تحریک و تشدید تنش‌ها با ایران شود. احتمال اشتباه محاسباتی بسیار زیاد است و استفاده از دیپلماسی ضروری است.»

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای با تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی اعلام کرد که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه‌های دفاعی نیز می‌شود. (جزئیات بیشتر)

پنتاگون خبر داده است که اعزام 3 هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار قرار دارد و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور حاشیه‌ای خلیج فارس ارسال خواهد شد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا از استقرار دو اسکادران جدید از جنگنده‌های این کشور در عربستان سعودی خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.