تمرینات تیم لیگ برتری کشتی آزاد "تا ثبت جهانی توس" از هجدهم مهر ماه با حضور همه کشتی گیران و کادر فنی این تیم آغاز شد تیمی که با کشتی‌گیران مطرح و عنوان دار در جهان، آسیا و کشور به دنبال قهرمانی در لیگ برتر و احیای شکوه و عظمت کشتی خراسان رضوی است.

تیم "تا ثبت جهانی توس" به دنبال بازگرداندن شکوه کشتی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، تیم "تا ثبت جهانی توس" که پیش از این با نام تیم هیات کشتی خراسان رضوی فعالیت می کرد در مرحله پایانی مسابقات لیگ دسته یک کشور که روز نخست شهریور ماه در مشهد برگزار شد تیم نکای مازندران را شکست داد و راهی لیگ برتر کشتی آزاد شد.

این تیم در نخستین حضور خود لیگ برتر، در گروه "ب" با تیم های رعد ستارگان ساری، نیروی زمینی ارتش لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی هم گروه است. در دیگر گروه هم تیم های بازار بزرگ ایران، نام آوران اترک خراسان شمالی و آسانسور و پله برقی بهران پاس تهران حضور دارند.

قهرمان اسبق کشتی جهان و سر مربی تیم "تا ثبت جهانی توس" در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد نماینده نداشته است و امروز که با روی کار آمدن مدیریت جدید در هیات، ورزش کشتی استان جان تازه ای گرفته است یک فرصت تاریخی برای بازگرداندن نام مشهد به جایگاه اصلی خود در کشور فراهم شده که باید از آن بهره ببریم.

مجید خدایی با بیان اینکه امروز فرصت آن فراهم است تا دست در دست هم دهیم و برای کشتی استان یک قدم بزرگ برداریم افزود: امروز با تدبیر مدیریت جدید هیات کشتی، اوضاع فرق کرده و کشتی در دوره جدید هیات، جان تازه ای گرفته و خون تازه ای در رگهایش جریان یافته است و اتفاقات اخیر از جمله کسب طلای جهانی در رده نوجوانان بسیار امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: بازگشت به روزهای افتخار زیاد دور نیست و اثرات تلاش‌ها و حمایت ها در چندسال آینده مشهود خواهد بود و با این روند امیدواری بسیاری وجود دارد که برای المپیک آینده بتوانیم نمایندگان شایسته ای از استان خراسان رضوی معرفی کنیم.

او برحضور پرتوان در فصل آتی لیگ برتر کشور تاکید کرد و گفت: برای کسب بهترین عنوان ها باید به بهترین شکل ظرفیت های خودمان را نشان بدهیم و هدف این است که یک کار بزرگ انجام دهیم و شور و نشاط اجتماعی در مورد کشتی در مشهد ایجاد کنیم  و دوباره تماشاچیان به سالن‌ها کشیده شوند و فعالیت کشتی و تنور آن گرم و داغ شود و افراد بیشتری در این رشته ورزشی ثبت نام کنند و انگیزه بگیرند.

خدایی با اشاره به تیم های حاضر در لیگ برتر هم گفت: تیم‌های دیگر هم برای موفقیت در لیگ آمده اند و برخی از آنها بیش از تیم ما هزینه کرده اند و بیشتر بودجه دارند اما تیم ما نیز با ترکیبی از جوان ها و با تجربه‌ها تیم خوبی است و سعی کرده ایم از بهترین ها استفاده کنیم و  حضور قهرمانان جهان و المپیک در کنار جوانان با انگیزه و علاقه مند، تیم ما را برای رسیدن به هدف در لیگ، بسیار امیدوار می کند.

وی افزود: گروه ما سخت تر است از گروه "الف" است همه دیدارهای ما حساس است و شاید یک دیدار حساس نباشد ولی همین موضوع کشتی را جذاب می کند و ما نیز با تمام قوا در این مسابقات لیگ به میدان می رویم.

سرمربی تیم "تا ثبت جهانی توس" گفت" با نام امام رضا(ع) شروع کردیم و آمده ایم یک کار و تلاش بزرگ کنیم و می‌خواهیم به قهرمانی در لیگ برتر فکر کنیم و این باید در ذهن کشتی‌گیران ما باشد که تیم قهرمان شود و مسابقات لیگ نیز سکوی پرش آنها و راه یابی به تیم ملی باشد.

حمایت از تیم پشتوانه موفقیت در لیگ

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی هم گفت: توس، ثبت جهانی نشده است و ثبت جهانی آن برای شهر مشهد خیلی ارزشمند است و می تواند به اقتصاد و رونق این شهر کمک کند به همین دلیل نام تیم هیات کشتی خراسان رضوی به "تا ثبت جهانی توس" تغییر کرد و می خواهیم تا همه ایران به این موضوع توجه کنند تا توس، ثبت جهانی شود.

مسعود ریاضی با بیان اینکه خراسان رضوی با حمایت مدیریت شهری در اقدامی نو با اسمی بی سابقه در این رقابتها شرکت کرده است افزود: کشتی، همیشه یک ورزش مردمی و مورد احترام بوده است و خوب است که با این سابقه در کارهای فرهنگی مشارکت کند و چه کاری پسندیده تر از اینکه پهلوانان امروز ایران به کمک توس و بزرگداشت فردوسی خالق پهلوانی های این سرزمین بشتابند.

وی ادامه داد: مهم ترین اهداف حضور در لیگ برتر امسال ترویج کشتی در بین نوجوانان و ایجاد شور و اشتیاق در بین مردم و همچنین تثبیت پویش مطالبه گری ثبت جهانی توس به عنوان یک اقدام فرهنگی است.

وی گفت: برای موفقیت تیم کشتی در مسابقات لیگ برتر، با کشتی گیران و کادر فنی قرار داد امضا شده است که همگی جزء قهرمانان جهان، آسیا و کشور هستند. از همه خانواده ها و هواداران کشتی می خواهیم از تیم حمایت کنند و با توجه به حضور کشتی گیران مستعد استان در تمرینات و قرار گرفتن با تجربه ها در کنار جوانان امیدوار هستیم که استعدادهای بیشتری در استان شکوفا شوند و کشتی استان به روزهای اوج خود برگردد.

رئیس هیات کشتی خراسان رضوی گفت: برای موفقیت تیم در مسابقات لیگ برتر از مجید خدایی که از مدال آوران استان در مسابقات جهانی است در خواست کردیم بیاید و به تیم و کشتی استان کمک کند که مورد موافقت او قرار گرفت.

ریاضی ادامه داد: حالا که خدایی برای کمک به کشتی و موفقیت آن برگشته است جامعه کشتی باید قدردان باشد و همه با هم باید برای موفقیت تیم کمک کنیم تا به اهداف خود در لیگ برتر برسد.

تیم "تا ثبت جهانی توس" با علی ابراهیمی، ابوالفضل حاجی پور، جبرئیل حسن اف کاپیتان تیم ملی کشور آذربایجان، دانیال حجتی، جواد حمیدی، ایمان رحمانی زاده، یونس سرمستی، جعفر شمس ناتری، علیرضا کریمی، امیر حسین متقی، امیر حسین مقصودی، اسماعیل محمودی، میثم مصطفی جوکار، محمد نامجو مطلق، اسماعیل نجاتیان، مصطفی نجفی، محمد نخودی، حسن یزدانی، محمد مهدی یگانه جعفری به عنوان کشتی گیر و سرمربی گری مجید خدایی و مربی گری حسین رنگرز و قاسم فیلابی در لیگ برتر شرکت می کند. این تیم روز ۲۳ مهر ماه در نخستین دیدار خود به مصاف تیم دانشگاه آزاد می رود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.