خراسان شمالی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:انگور این استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که جشنواره انگور می تواند قابلیت تبدیل شدن به یک برند ملی را داشته باشد.

جشنواره انگور استان قابلیت تبدیل به یک برند ملی دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده در افتتاح نمایشگاه روز ملی روستا و جشنواره انگور و اسب در روستای تیمورتاش بجنورد اظهار داشت: ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در دولت تدبیر و امید مصوب شد که سال گذشته خراسان شمالی نخستین استانی بود که توانست اعتبارات را جذب کند اما چرا بیش ار ۸۰ درصد این اعتبارات جذب دامداری ها شده است؟ و در این خصوص این انتقاد وارد است که چرا در حوزه صنایع تبدیلی علیرغم حمایت استانداری و تسهیلات ارزان قیمت تعاونیها و کشاورزان بهره لازم را نبرده اند .

وی با بیان اینکه وظیفه دولت،توانمندسازی و وظیفه مردم اجرایی کردن است ،افزود: صنایع تبدیلی با همت مردم ایجاد می شود برای مثال جشنواره گلاب گیری در کاشان که ثبت جهانی شده باعث جذب توریست و گردشگر خارجی شده است اما متاسفانه انگور با کیفیت این استان جایگاهی ندارد و شناخته شده نیست.

رجب زاده تصریح کرد: جشنواره های متعددی برگزار می شود اما کشاورزان می توانند تعاونی تشکیل داده و دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت ،محصولات خود را عرضه کنند و این موضوع تشکیل تعاونی ها باید از سوی دهیاران مورد پیگیری جدی قرار گیرد و بدون شک صددرصد حمایت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.