مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تقویت زیرساخت های ترافیکی محورهای منتهی به حرم مطهر از جمله ساخت پارکینگ باید یک ضرورت برای مدیریت شهری تلقی شود .

ضرورت توجه مدیریت شهری مشهد به تقویت  زیرساخت های ترافیکی محورهای منتهی به حرم مطهر

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دیدگاه و نظر آستان قدس رضوی درباره هر اقدامی که خواسته باشد در مورد خیابان های حرم مطهر رضوی اجرا شود در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در مورد کنترل ترافیک خیابان های اطراف حرم مطهر ، پیشنهادی از سوی آستان قدس رضوی و تولیت محترم در باره زیرگذرهای  حرم مطهر و کاهش ترافیک اطراف حرم مطهر  مطرح شده است که باعث شده است یک فضای مطالعاتی و پژوهشی در جلسه ای که با حضور دستگاه های مرتبط  با این موضوع برگزار شد، در مورد ساماندهی  ترافیک اطراف حرم مطهر شکل بگیرد تا این مسئله به طور کارشناسی و هم افزایی همه دستگاه های پیرامون این موضوع به گونه ای حل و فصل شود  که برای زائران و مجاوران مفید باشد.

اخوان عبداللهیان با بیان اینکه  مقرر شد  موضوع زیرگذر حرم مطهر حتما مورد توجه قرار بگیرد اما قبل آن موارد ترافیکی این موضوع نیز موردبررسی قرار بگیرد، افزود: موارد متعددی برای کاهش ترافیک محورهای منتهی به حرم مطهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که آن جمله می توان به  مواردی نظیر تقویت حمل و نقل عمومی در این مسیر، اعمال محدودیت های ترافیکی چندگانه،ایجاد پیاده رو و از همه مهمترایجاد پارکینگ در مبادی ورودی به خیابان های حرم مطهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید زیرساخت های ترافیکی این منطقه  تقویت شود، ادامه داد: یکی از موارد مهم برای کاهش ترافیک این منطقه، فراهم کردن زیرساخت های ریلی است ،همچنین در صورت امکان باید مسیر پیاده راه برای این منطقه طراحی و اجرایی شود ودر مقابل  امکانات متناسب با افرادی که قادر به پیاده روی نیستند نیز فراهم شود .

اخوان عبداللهیان اظهار کرد: طرح های ترافیکی نظیر زوج و فرد ممکن است در کوتاه مدت در این منطقه جواب دهد ولی در بلند مدت پاسخگو نیستند و حتما باید از یک فاصله ای با تقویت پارکینگ های عمومی و وسیع از ورود خودرو به این محدوده جلوگیری شود و افراد از طریق حمل و نقل عمومی و ریلی در این مسیر تردد کنند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالیت ها به گونه ای باید به پیش برود که زائران دغدغه ترافیک اطراف حرم مطهر را نداشته باشند،افزود: وجود پارکینگ در ورودی خیابان های اطراف حرم مطهر چه به صورت طبقاتی و چه به صورت زیر زمینی یک ضرورت است زیرا این موضوع به کاهش ترافیک در این منطقه و رفاه زائران و مجاوران کمک زیادی خواهد کرد که لازم است مدیریت شهری به آن توجه ویژه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی کاشمر ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام.درطراحی حرم به مرکزیت حرم پیامبرنگاه کنید.صدها اتوبوس رفت و امد میکنند اما هیچ ترافیکی وجود ندارد.چون حرم فقط پارکینگ است نه محل عبور.کمربندی به مقدار لازم وجود دارد.پیشنهاد:1- ماشین ها به زیر گذر وارد شوند پارک کنند و دوباره از همان مسیر برگردند و راه ارتباطی زیرگذر مثلا از خ امام رضا به نواب و... بسته باشد.2- از 4راه کلانتر جز تاکسی و اتوبوس صلواتی ماشین دیگری به سمت حرم نرود