نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران می‌بایست محکم‌تر برداشته شود، گفت: اروپایی‌ها، نه عزم و اراده و نه توان لازم برای حفظ برجام را ندارند.

اروپایی‌ها توان لازم برای حفظ برجام را ندارند

قدس آنلاین: محمدمهدی برومندی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ادامه روند کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، گفت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز اقدامی عملی انجام نداده است، ایران نیز باید به روند کاهش تعهدات خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها، نه عزم و اراده و نه توان لازم برای حفظ برجام را ندارد، افزود: با توجه به این شرایط، ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را با قاطعیت کامل عملی می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران می‌بایست محکم‌تر برداشته شود، ایران تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها در راستای اجرای برجام مشاهده نکرده، بنابراین ما نیز معطل اروپایی‌ها نخواهیم ماند و مصمم به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی هستیم.

برومندی با اعلام اینکه تصمیمات لازم برای برداشتن گام‌های بعدی در جهت کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران اتخاذ شده است و گام سوم نیز در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی باید محکم‌تر از دو گام دیگر برداشته شود، زیرا در غیر این‌صورت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به فشار حداکثری علیه ایران مصمم‌تر خواهند شد.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها تاکنون خلاف تعهدات‌شان عمل کرده‌اند و ما نیز باید اقدامات لازم را انجام دهیم، باید شرایط فروش نفت و رفع مسائل و مشکلات بانکی و از سوی دیگر کاهش و بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای ایران در جهت حفظ منافع ملی، محقق شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه مسئولیت تمامی عواقب کاهش تعهدات برجامی ایران به‌عهده اروپایی‌ها و کشورهایی است که آغازگر بدعهدی در اجرای مفاد برجام بودند، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید مطمئن باشند ایران در اخطاری که به آنها درباره کاهش تعهدات برجامی داده، جدی است و گام سوم را با جدیت اجرا خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.