عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی کامل جهت رفع موانع و مسائل احتمالی در حوزه گردشگری مذهبی را دارد زیرا با تشکیل وزارت گردشگری ممکن است موازی کاری هایی بین متولیان حوزه زیارت و گردشگری رخ دهد که تقاضا داریم اتحادیه ها و صنوف مرتبط با این نوع گردشگری پیشنهادات خود را به مجلس و فراکسیون گردشگری ارائه کنند.

مجلس آماده رفع موازی کاری های بین گردشگری مذهبی و حوزه زیارت است

سید حمایت میرزاده در حاشیه همایش سرمایه‌گذاری گردشگری شرق کشور  در مشهد به قدس آنلاین گفت: مجلس حمایت جدی از گردشگری مذهبی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خلائ قانونی در مورد گردشگری مذهبی در کشور به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای گردشگران وجود ندارد و تاکنون در این باره نیز به  فراکسیون گردشگری موضوعی ارائه نشده است ، اما آنچه در مورد این نوع گردشگری باید توجه جدی صورت بگیرد موازی کاری هایی است که از سوی دستگاه های مختلف صورت می گیرد.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل وزارتخانه گردشگری که برجسته ترین اقدام مجلس دهم در مورد گردشگری و میراث فرهنگی بود کمک زیادی به تعیین متولی خاص در حوزه گردشگری و پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی، کاهش و برطرف کردن موازی کاری های و حل موانع در تمام حوزه های گردشگری از جمله گردشگری مذهبی و زیارت خواهد کرد .

میرزاده با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت های کشور برای بهبود وضعیت گردشگری مذهبی و درآمد زایی از آن استفاده کرد،ادامه داد: در هر صورت مجلس آمادگی کامل جهت رفع موانع و مسائل احتمالی در حوزه گردشگری مذهبی را دارد و از همه افراد فعال در این زمینه بویژه شرکت های خصوصی که در حوزه زیارت فعالیت دارند تقاضا دارد مسائل و پیشنهاد های خود را دراین باره به مجلس و فراکسیون گردشگری ارائه کنند.

سخنگوی فراکسیون گردشگری افزود: با تشکیل وزارتخانه گردشگری، افرادی که در حوزه زیارت فعالیت و سرمایه گذاری دارند ممکن است دچارموازی کاری و یا دوگانگی بین این وزارتخانه و سازمان های حوزه زیارت  شوند، زیرا این وزارتخانه موضوعات مربوط به همه نوع گردشگری را مورد توجه و بررسی قرار خواهد داد که لازم است صنوف و اتحادیه مربوط به گردشگری مذهبی مسائل مربوط به این موازی کاری ها را به مجلس گزارش دهند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.