ابوالفضل ابوترابی گفت: زمانی که امضای طلایی به برخی از مدیران داده می‌شود و از سوی دیگر نظارت بر آنان کم است، مفاسدی شکل می‌گیرد که در حال حاضر شاهد آن هستیم. در شفافیت حداکثری باید دارایی‌های هر فرد مشخص باشد و اگر اموال مسئولی یک شبه افزایش غیر عادی داشت، می‌توان فهمید که یک جای کار فسادی صورت گرفته است.

مسئولان باید قبل از روی کار آمدن لیست اموالشان را ارائه کنند/ بخشی از فساد کنونی به امضاهای طلایی برمی‌گردد

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره شفافیت عملکرد و اموال مسئولان اظهار داشت: متأسفانه علیرغم وجود دستگاه های نظارتی متعدد در کشور، اما ما شاهد بروز مفاسد کلان اقتصادی هستیم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دستگاه های متعدد و پر هزینه نظارتی برای کشف و برخورد با فساد ایجاد کرده، باید به سمتی حرکت کند که از تجربه کشورهای پیشرفته دنیا که در راستای شفافیت حداکثری با فساد مبارزه کردند بهره ببرد.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: بخشی از علل بروز فساد به ضعف قوانین برمی گردد، بطور مثال زمانی که امضای طلایی به برخی از مدیران داده می شود و از سوی دیگر نظارت بر آنان کم است، مفاسدی شکل می‌گیرد که در حال حاضر شاهد آن هستیم. برای رفع این ضعف قانونی باید سیستم هوشمند جایگزین افراد شود، بدین صورت که ساختار و سیستم اداری و حوزه مسئولیت ها به گونه ای طراحی شود که سیستم هوشمند فرآیند را طی کند نه اینکه تمامی اختیارات به دست یک مسئولی داده شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: شفافیت حداکثری مورد دیگری برای جلوگیری از بروز فساد است. در شفافیت حداکثری باید دارایی های هر فرد مشخص باشد و اگر اموال مسئولی در دوره مسئولیتش و یک شبه افزایش غیر عادی داشت، می توان فهمید که یک جای کار فسادی صورت گرفته است. بنابراین این امر مستلزم این است که همه چیز را در منظر عموم مردم قرار بدهیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین تمامی مسئولان و نمایندگان باید قبل از روی کار آمدن‌شان لیست همه دارایی و اموال خود را در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهند، کاری که در حال حاضر در تمام کشورهای پیشرفته دنیا در راستای شفافیت حداکثری صورت می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.