ایلام- امسال مرز مهران با استقبال کم نظیری روبرو شده به گونه ای که در آخرین روز هفته گذشته خروج زائران از این مرز در مقایسه با سال های گذشته رکورد زد و از میزان ۲۳۸ هزار نفر در روز نیز گذشت.

«مهران» غرق در انبوه زائران اربعین/ترافیک در ایلام سنگین تر شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر پیش بینی مسئولان این آمار در هنگام بازگشت زائران پس از شرکت در مراسم اربعین به طور حتم با موج بزرگ تری روبرو خواهد بود.

در حال حاضر در فاصله کمتر از یک هفته تا اربعین حسینی حجم زائران برای عبور از این مرز به شکل غیر قابل وصفی افزایش یافته است و ترافیک در مسیر های منتهی به این مرز به حدی سنگین و طولانی است که برای تردد خودرو ها مسیر های جایگزین تعریف شده و پلیس محدودیت هایی را برای عبور و مرور رانندگان وضع کرده است.

بنا بر گزارش های دریافتی در حال حاضر حجم خودروهای زائران در مسیرهای منتهی به شهر ایلام از جاده حمیل گرفته تا گردنه قلاجه آنقدر طولانی است که موجب ترافیک بسیار سنگین در این مسیرها شده است.

محدودیت های ترافیکی

به دلیل ایجاد ترافیک سنگین بر اثر افزایش حجم خودرو ها در مسیر ایلام پلیس راه استان ایلام مجبور شد تا با ایجاد محدودیت تردد نسبت به هدایت خودروها  به سمت شهرهای سرابله، ایوان اقدام کند و برای عبور و مرور خودرو ها در ساعاتی خاص محدودیت تردد اعمال کند.

رئیس پلیس راه ایلام با بیان اینکه تردد خودروها امسال نسبت به مشابه سال قبل سه برابر افزایش یافته است، گفت: به دلیل حجم بالای تردد هشت بار محدودیت ترافیکی در مسیر ایلام به مهران توسط پلیس راه ایجاد شد و برخی از مسیرها نیز یک طرفه شدند.

سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: اتوبوس هایی که زائران را به مهران منتقل می کنند نیز در بازگشت به مسیر مهران – ملکشاهی - ایلام هدایت می شوند.

وی یادآور شد: به دلیل ترافیک سنگین مجبور به انسداد ورودی شهر شدیم تا خودروها برای پارک به سمت پارکینگ های اطراف شهر مهران هدایت شوند.

وی بیان کرد: جاده ارغوان ایلام، تونل آزادی و راه کربلا با ترافیک سنگین است، بنابراین از زائران عزیز تقاضا می‌شود سفر خود را مدیریت کرده و یا به تاخیر بیندازند.

کمبود آب حل شد

کمبود آب آشامیدنی با توجه به افزایش دمای هوا در آن سوی مرز از مشکلاتی است که زائران ایلام با آن مواجه شدند.

در این رابطه  معاون استاندار ایلام با بیان اینکه کمبود آب به ویژه در «زرباطیه» و در نقطه مقابل مرز مهران حل شده است اظهار کرد: تعداد ۱۵ تانکر آب خنک و مقادیری آب بسته‌بندی از طرف جمهوری اسلامی به مرز «زرباطیه» منتقل شد تا بین زائرانی که در مسیر مهران- زرباطیه- بدره هستند توزیع شود.

احمد کرمی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های سپاه، بنیاد برکت، وزارت نیرو، ارتش و دیگر دستگاهها، مشکل نبود آب در مرز مهران رفع شده است

وی حجم زائران در این مرز را غیر قابل توصیف و غیر قابل پیش بینی اعلام کرد و افزود: به طور متوسط در هر ساعت حدود ۱۰ هزار نفر از این مرز تردد می کنند.

وی بیان کرد: استقبال بی سابقه زائران حتی مقامات عراقی را نیز بر آن داشت تا نسبت به افزایش تعداد ایستگاه های خروجی اقدام کنند تا زائران کمتر معطل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.