مدیر انجمن خوشنویسان مشهد از برگزاری نکوداشت استاد عباس اخوین، چهره ماندگار خوشنویسی کشور به مناسبت هفته خوشنویسی در مشهد خبر داد.

برگزاری نکوداشت «عباس اخوین» به مناسبت هفته خوشنویسی
به گزارش قدس آنلاین ، محمدعلی باقرزاده طوسی ، در خصوص برنامه‌های انجمن خوشنویسان مشهد به مناسبت هفته خوشنویسی اظهار کرد: هرساله به مناسبت هفته خوشنویسی، از حدود یک‌ماه قبل هماهنگی‌ها و جلسات لازم با هیات مدیره انجمن خوشنویسان مشهد و مدیران شعب شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: در هفته خوش‌نویسی جاری، همچون سال گذشته که خوشبختانه پربار بود و استقبال زیادی از آن شد، امسال نیز تلاش کردیم هم‌وزن و یا شاید بهتر از آن بتوانیم هفته خوشنویسی را در مشهد برگزار کنیم.

مدیر انجمن خوشنویسان مشهد ضمن بیان این که در هفته خوشنویسی سه نمایشگاه خواهیم داشت، افزود: اتفاق جدیدی که در حال رخ دادن است، نکوداشت استاد عباس اخوین؛ از چهره‌های ماندگار و محبوب کشورمان است که برای اولین‌بار در مشهد صورت می‌گیرد.

باقرزاده طوسی عنوان کرد: استاد عباس اخوین ساکن تهران هستند و از ایشان برای حضور دعوت به عمل آمده است. ضمنا ایشان جزء پنج خوشنویس چهره ماندگار کشور به لحاظ پیشکسوتی و تراز اول کشور بوده و متولد مشهد هستند که جای آن بود زودتر از این مراسم نکوداشت ایشان انجام شود و این اتفاق خوبی است که در هفته خوشنویسی از ایشان تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: در کنار نمایش آثار استاد عباس اخوین، به طور همزمان یک نمایشگاه دیگر را نیز همچون سال گذشته خواهیم داشت که در جریان آن، نمایش آثار استادان خراسان رضوی که به مقام استادی رسیده‌اند، در موزه بزرگ خراسان واقع در پارک کوهسنگی خواهیم داشت. این دو نمایشگاه در روز ۲۱ مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیر انجمن خوشنویسان مشهد تشریح کرد: علاوه بر این دو نمایشگاه، نمایشگاه دیگری نیز در چهارسوق کوهسنگی و در سالن استاد ترمه‌چی خواهیم داشت که در جریان آن، آثار اساتید و اعضای انجمن خوشنویسان مشهد را به نمایش خواهیم گذاشت که در روز شنبه بیستم مهرماه افتتاح خواهد شد.

باقرزاده طوسی گفت: در طول این هفته همچنین، تجلیلی از مدرسان فعال انجمن در سال جاری خواهیم داشت. به علاوه از هنرجویان برتر در آزمون‌های انجمن خوشنویسان در یک سال گذشته تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مسئولیت انجمن را بر عهده گرفتم، آنچه همواره برایم حائز اهمیت بوده، حفظ جایگاه و شان پیشکسوتان عرصه خوشنویسی مشهد بوده است و احساس می‌کنم حفظ این احترام بر همگان واجب است؛ چرا که باید به آنان افتخار کنیم.

مدیر انجمن خوشنویسان مشهد اضافه کرد: از سال‌های گذشته و در برگزاری هفته خوشنویسی، به شکل رندمی از تعدادی از پیشکسوتان خود به لحاظ مادی و معنوی تجلیل می‌کنیم. همچنین با خانواده خوشنویسان پیشکسوت، جانباز و ایثارگر در این هفته دیداری خواهیم داشت.

وی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: اختتامیه هفته خوشنویسی را نیز در روز پنجشنبه؛ ۲۵ مهرماه در موزه بزرگ خراسان رضوی را خواهیم داشت.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.