رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: طرح ادغام شعب بانک‌ها تاثیرات اقتصادی زیادی دارد، یکی از تاثیرات کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی است و همچنین منابع بانک‌ها را کمتر درگیر می‌کند.

همه چیز درباره ادغام شعب بانک‌ها در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، حسن مونسان ، در خصوص طرح ادغام و واگذاری شعب بانک‌ها تصریح کرد: بانک مرکزی یک سری شاخص‌ها و معیار هایی را برای ادغام شعب بانک ها به ادارات مرکزی تمام بانک ها ابلاغ کرده است، اما خود بانک ها تعداد و درصد ادغام شعب را در سطح کشور برنامه‌ریزی و به مجموعه بانک‌ها در کلیه استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح چند سال است که آغاز شده و در سه، چهار سال اخیر شدت گرفته است، افزود: در طرح ادغام شعب تعداد واحدهای بانکی ساماندهی می‌شود و بهره وری آن ها افزایش پیدا می‌کند و شعبی که کنار هم قرار گرفته اند و باتوجه به تراکم شعبی که در برخی مناطق وجود دارد ساماندهی صورت می‌گیرد و این برنامه ریزی به صورت درون سازمانی در بانک‌ها انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح ادغام شعب بانک‌ها تاثیرات اقتصادی زیادی دارد، یکی از تاثیرات کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی است و همچنین منابع بانک‌ها را کمتر درگیر می‌کند، واحدهای بانکی ادغام، منحل و به فروش گذاشته می‌شوند و در واقع این نقدینگی وارد چرخه اقتصادی می‌شود و ‌می‌تواند رونق ایجاد کند و نسبت مالکانه بانک‌ها را کاهش ‌دهد.

مونسان با اشاره به اینکه الان بعضا بانک‌ها نسبت مالکانه زیادی دارند، اضافه کرد: درنتیجه این امر نقدینگی بانک ها منجمد شده و در بخش مالکانه‌شان است و این طرح باعث کوچک شدن نسبت مالکانه می‌شود و در نتیجه این وجوه در چرخه اقتصادی قرار می‌گیرد و به هر حال منجر به رونق اقتصادی، کمک به واحد های تولیدی و تامین نقدینگی آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در نتیجه ادغام شعب، نیروی کار بانک ها کمتر نمی‌شود، گفت: برخی از شعب بانک ها ممکن است استیجاری باشد و با اجرای این طرح، این هزینه ها قطع می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.