معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حجم مسافران حاضر در مشهد چهار برابر اتوبوس هایی است که در اختیار داریم و این به ساماندهی نیاز دارد.

مسافران پایانه مشهد چهاربرابر اتوبوسهااست/ نمیگذارند اتوبوسها به مشهد بازگردند/وضع بلیت اتوبوس فعلا مناسب نیست

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: هر ساله با شروع موج سفرهای اربعین قیمت حمل ونقل عمومی بر خلاف وعده مسؤولان، افزایش می‌یابد و عده‌ای سودجو از فرصت بهره برده و ماهی خود را از نبود نظارت درست مسؤولان صید می‌کنند. ولی  چه کسی قرار است جوابگوی خیل مسافران و زائرانی باشد که می خواهند مشهد را ترک کرده و عازم پیاده روی اربعین حسینی شوند ؟ چه کسی پاسخگوی زائرانی است که قصد دارند به شهرو دیارخود بازگردند؟ در این خصوص با جواد وحدتی فرد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان رضوی گفتگویی ترتیب داده ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: چرا برخلاف وعده ها قیمتها بالا رفته  و یا اصلا ظرفیت نیست و شنیده ها حکایت از بازار سیاه بلیت دارد؟

وحدتی فرد:یک چنین چیزی صحت ندارد و همه بلیت ها با نرخ مصوب به فروش می رسد اگر از شهروندان و مسافران شکایتی در این خصوص دارند با دفاتر ستاد مستقر در پایانه مسافر بری مراجعه کنند و شکایت خودشان را در خصوص گرانی بلیت مطرح نمایند یا با شماره تلفن  ۳۸۵۱۹۵۰۲ دفتر ستاد مسافر بری تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت به شکایتشان رسیدگی شود.

قدس آنلاین: بلیت ۲۰۰ هزارتومانی نایاب شده و فقط ۳۵۰ هزارتومانی است و بر اساس تماسهای مردم همان اتوبوسهای ۲۰۰ هزارتومانی را دارند ۳۵۰ هزارتومان میفروشند.

وحدتی فرد:همانطور که گفتم یک چنین ادعایی پایه و اساس ندارد چون در صورتی که این گران فروشی به ما ثابت شود حتما با شرکت مذکور برخورد و تعطیل خواهد شد.

قدس آنلاین: چرا برای این ایام پیش بینی نشده است ... مگر قرار نبود به اندازه لازم اتوبوس مهیا شود؟

وحدتی فرد:از ابتدا برنامه این بود که  اتوبوس ها از همه استان ها به مرز مهران و شلمچه برای نقل و انتقال زائران و مسافران اربعین اعزام شوند ولی در برنامه ریزی ها قرار بوده که اتوبوس ها به مشهد برگردند ولی مثلا اتوبوسی که به شهر قم یا هر شهر دیگری رفته است به خاطر کمبود اتوبوس اجازه برگشت به مشهد به اینها داده نشده و مجددا  به مرزهای جنوبی اعزام شده اند و دقیقا به همین علت با کمبود مواجه شده ایم. در حال حاضر هم حجم مسافران حاضر در مشهد چهار برابر اتوبوس هایی است که در اختیار داریم و این به ساماندهی نیاز دارد.

قدس آنلاین: مسافران سایر شهرها گلایه دارند که اتوبوس نیست ... حتی برای تهران هم مشکل بلیت گیر میاد... مگر برای سایر شهرها فکر نکرده بودید؟

وحدتی فرد:از اینجا به بعد این قضیه به مدیریت نیاز دارد و برای همین اتوبوس ها را درجایگاه متوقف میکنیم که با ظرفیت کامل حرکت کند و طبیعتا با توجه به این ایام و وضعیت کمبود اتوبوس قطعا حرکت اتوبوس ها را با تاخیر خواهیم داشت و حتی ساعت کنسلی داریم. به هر شکل  در حال حاضر با تصمیمات شطرنج گونه همه تلاشمان را به کار می بندیم که مسافران و زائران بتوانند به موقع مشهد را به مقصد شهرهایشان ترک کنند.

قدس آنلاین: آیا برنامه ای یا طرحی فوریتی برای ساماندهی وضع بلیت دارید یا خیر؟

وحدتی فرد: به مرور در حال ساماندهی و فراهم کردن وسایل نقلیه برای مسافران و زائرانی هستیم که می خواهند از مشهد به شهرهای خودشان عزیمت کنند ولی به هر شکل این قضیه کمی زمان بر خواهد بود چون بخشی از این مشکلات به خاطر این است که ما تلاقی ایام اربعین و دهه آخر صفر را در پیش رو داریم بله میدانیم این کمبود وجود دارد ولی باید مسافران و زائران هم کمی سعه صدر داشته باشند تا این مشکلات به مرور زمان حل شود.

قدس آنلاین: آیا فکری به حال این گرانی های شنیده شده و کمبود اتوبوس ها در ایام دهه اخر صفر و شهادت امام رضا(ع) کرده اید؟

وحدتی فرد: مطمئنا در آن زمان با این مشکلات روبه رو نخواهیم بود چون اتوبوس ها به مشهد می آیند و طبیعتا نمی توانند خالی برگردند الان که با این مشکلات به خاطر این است که اتوبوس هایی که رفته اند نمی توانند به مشهد برگردند. در خصوص قیمت ها هم باید بگویم که کسی حق گران فروشی ندارد چون همه قیمت ها مصوب است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.