خرید حمایتی گوجه فرنگی در استان خراسان رضوی از مرز ۳۰ هزار تن گذشت و تا زمان پایان برداشت و ارائه محصول توسط کشاورزان ادامه دارد.

خرید گوجه فرنگی در استان خراسان رضوی از مرز ۳۰ هزار تن گذشت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سازمان تعاون خراسان رضوی گفت: استقبال کشاورزان برای تحویل محصول گوجه فرنگی قابل توجه است و تلاش شده تا در حداقل زمان ممکن، محصول کشاورزان تحویل گرفته شود.

 ایرج ناصری مقدم افزود: تعیین قیمت خرید گوجه فرنگی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی کارگروه تنظیم بازار کشور و بر اساس دستورالعمل های سازمان مرکزی تعاون روستایی به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار ریال بدون احتساب وزن سبد است و در بازه زمانی چهار تا شش ماه از زمان خرید وجه آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد و همه کشاورزان باید برای تحویل گوجه فرنگی خود معرفی‌نامه مدیریت های جهاد کشاورزی را به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان  خراسان رضوی با دو کارخانه فرآوری رب گوجه فرنگی در شهرستان های مشهد مقدس و چناران که استانداردهای لازم را داشته اند قرار داد بسته است و عملیات خرید در این دو مرکز در حال انجام است.
۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت محصول گوجه فرنگی است که به طور میانگین ۴۰ تن  از هر هکتار سطح زیرکشت برداشت می شود.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که ۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در آن فعالیت دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.