مدیر اجرایی همایش‌های بین‌المللی اربعین اظهار داشت: مجموعا ۶ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف در نجف اشرف برگزار می‌شود که با استقبال خوب اندیشمندان کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، عراق و ایران مواجه شده است.

برگزاری همایش‌های اربعین با حضور دانشمندان کشورهای مسلمان در نجف و کربلا

قدس آنلاین، به گزارش وبگاه خبری العربین، مدیر اجرایی همایش‌های بین‌المللی اربعین از حضور پرشور اندیشمندان کشورهای مختلف در همایش‌های اربعین خبر داد.

دکتر حمید مروجی اظهار داشت: مجموعا ۶ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف در نجف اشرف برگزار می‌شود که با استقبال خوب اندیشمندان کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، عراق و ایران مواجه شده است.

وی اظهار داشت: امسال سومین سالی است که این همایش‌ها در عراق برگزار می‌شود و خوشبختانه مباحث خوبی در تبادل نظر بین اندیشمندان طرح می‌شود که نشان دهنده پویایی و حرکت زنده اربعین در میان ملل مختلف است.

مروجی ادامه داد: اربعین یکی از محورهای مهم وحدت میان مسلمانان است که ما تلاش می‌کنیم با برگزاری نشست‌هایی که موضوعات اساسی مسلمین مانند قدس و ساخت تمدن نوین اسلامی در راستای هم افزایی بیشتر گام برداریم.

وی با بیان اینکه چکیده مقالات پیش از همایش‌ها جمع‌آوری شده و بعد از آن به صورت کتاب در دسترس پژوهشگران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این چنین نشست‌هایی را در دیگر کشورها نیز برگزار کنیم تا فرصت بیشتری برای اندیشمندان و نخبگان اسلامی برای ارایه طرح‌ها و نظراتشان فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.