محمود پاک‌نیت گفت: قصه‌های قرآن همیشه برای مردم تازگی داشته و همیشه حرفی برای گفتن دارند و امیدوارم از تمام قصه‌های قرآنی سریال و فیلم ساخته بشود زیرا زبان هنر، تأثیرگذارترین زبان است و هنرمندان ما نباید از این ماجرا غافل بشوند.

سلحشور گفت: استخاره کردم و خوب آمده، با توکل کار را شروع کن

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، محمود پاک‌نیت به بهانه بازپخش سریال «یوسف پیامبر» در گفت‌وگوی اختصاصی با آی‌فیلم، درباره نقشش در این سریال گفت: از طرف آقای سلحشور برای ارائه این نقش دعوت شدم. وقتی فهمیدم که من را برای نقش «یعقوب نبی» در نظر گرفته اند، شوکه شدم. هم باورش برایم سخت بود که قرار است نقش یعقوب نبی را بازی کنم و هم گفتم نمی‌توانم این نقش را با چنین حساسیت بالایی بپذیرم. آقای سلحشور حرفم را قطع کرد و گفت من استخاره کردم و خوب آمده، با توکل بر خدا کار را شروع کن.

ایفاگر نقش یعقوب نبی در «یوسف پیامبر» افزود: به هر حال آرزوی هر بازیگری است که بتواند روزی نقش پیامبران را بازی کند. بعد هم هر فرد معتقدی اگر متن این قصه قرآنی را بخواند، محال است که بازی در این سریال را قبول نکند. این سریال فرازونشیب زیادی دارد و اتفاقات خاصی در زندگی «حضرت یعقوب» به وقوع می‌پیوندد که به تصویر کشیدنش، محک خوبی برای بازیگری من بود.

وی با بیان اینکه بازی در این نقش تجربه بسیار جدیدی برای من بود و نگاهم را به دنیا و زندگی تغییر داد، ابراز کرد: وقتی با همسرم مشورت کردم، نه‌تنها مرا دلداری داد، بلکه تشویق کرد و گفت یک بازیگر نباید متکی به یک نوع و سبک بازی باشد و با توکل بر خدا کار را شروع کن. اما از آنجا که حساسیت این نقش را می‌دانستم، در طول کار همواره از خدا خواستم مرا شرمنده مردم و حضرت یعقوب نکند که امیدوارم همین‌گونه بوده باشد.

پاک‌نیت گفت: بزرگ‌ترین ویژگی این پیامبر، صبر و اعتقاد رسوخ‌ناپذیر به‌همراه عشقی است که در وجود او بسیار پررنگ بوده است. این ویژگی‌ها او را در مقابل مشکلاتی که با آن‌ها دست‌به‌گریبان بوده است، پیروز می‌کند. همین ویژگی‌ها در زندگی شخصی من هم اثر گذاشته و با مشکلات زندگی‌ام صبورانه‌تر رفتار می‌کنم.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» علت محبوبیت این سریال را علاوه بر «احسن القصص» بودن داستان آن، توانمندی گروه ساخت  دانست و تأکید کرد: خود من هر بار این سریال را می‌بینم، درس‌های تازه از آن می آموزم. این ویژگی قرآن و قصه‌های قرآنی است که همیشه برای مردم تازگی دارد و همیشه حرفی برای گفتن دارد و امیدوارم از تمام قصه‌های قرآنی سریال و فیلم ساخته بشود، زیرا زبان هنر، تأثیرگذارترین زبان است و هنرمندان ما نباید از این ماجرا غافل بشوند.

وی در پایان گفت‌وگو از مرحوم فرج‌الله سلحشور این‌طور یاد کرد: مرحوم سلحشور از آن دسته کارگردان‌هایی بود که می‌دانست از کار چه می‌خواهد و همان را انجام می‌داد. خیلی خوشحالم که با این کارگردان فقید همکاری کردم. خداوند او را رحمت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.