فرماندار و رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد گفت: به همت و همراهی خیرین شهرستان تایباد و آستان قدس رضوی، امسال بستر مناسبی در مرز دوغارون برای استقبال از زائرین اربعین کشور افغانستان فراهم شده است و تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار زائر از این کشور جهت حضور در مراسم اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

استقبال شایسته از زائران اربعین افغانستانی  در مرز دوغارون با همکاری آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین یک هفته مانده به اربعین، مرز دوغارون با حال و هوای خاصی میزبان زائران سرزمین عشق است. تردد در این مرز شدت گرفته و ستاد اربعین همراه با مردم داوطلب شهرستان با عشق و علاقه در حال استقبال و پذیرایی از زائران امام حسین(ع)، از کشور افغانستان هستند. زائرین ورودی به ایران، پس از استقبال با اتوبوس به مشهد و سپس به مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت عراق منتقل می‌شوند.

ورود ۱۲هزار و ۵۵ زائر از کشور افغانستان به دوغارون

سرهنگ علی اکبر قربانی، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش ورود زائرین افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم، اظهار کرد: تا پایان روز جمعه(۱۹مهرماه)، ۱۲هزار و پنجاه و پنج زائر وارد مرز دوغارون شدند و مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان قرار گرفتند. در این میان، عمده ورود تا کنون به صورت گروهی و خانوادگی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد در خصوص گیت‌های ورودی مرز، گفت: طبق تدابیر اندیشیده شده، هشت گیت ورود آماده انجام خدمات شده است که تا کنون شش گیت مورد استفاده قرار گرفته و دو گیت دیگر نیز به صورت آماده به کار قرار دارند تا در صورت نیاز مورد بهره برداری قرار بگیرند. همچنین دو گیت دیگر در سالن CIP برای امور خروج در نظر گرفته شده است که این کاربری در دوره بازگشت زائران برعکس خواهد شد.

آمادگی قرارگاه امداد و نجات هلال احمر در مرز دوغارون

غلامرضا صیادی، مدیر هلال احمر شهرستان تایباد نیز در این باره اظهار کرد: از ۱۴ مهرماه قرارگاه امداد و نجات خدمات رسانی به زائرین اربعین از کشور افغانستان با عنوان «طرح مهاجر بهشت» در دو بخش خواهران و برادران آغاز به کار نموده است، این قرارگاه تا ۲۸ مهرماه در مرز دوغارون فعالیت خواهد کرد.

صیادی افزود: بیش از ۶۵ پرستار، نجات‌گر و امدادگر خواهر و برادر همراه با تجهیزات پیش بیمارستانی و درمانگاهی در دو بخش مشغول خدمت‌رسانی هستند، همچنین یک دستگاه آمبولانس آماده در کنار موکب‌ مستقر است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین شهرستان تایباد همچنین از حضور سه پزشک داوطلب جهت روزهای پیک حضور زائران خبرداد و افزود: با تجویز پزشک، دارو نیز به صورت رایگان در محل، تحویل زائران خواهد شد.

همچنین سرهنگ ابراهیم بیدل، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه تایباد، از بسیج حداکثری تمام امکانات و نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه تایباد در مرز دوغارون برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ شب با نیروهای بسیجی در مرز مستقر هستیم و امورات فرهنگی و ارائه خدمات به زائران انجام می‌شود.

بیدل با بیان اینکه عشق و ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) باعث چنین شور و حضوری شده است، اظهار کرد: در عرصه جنگ نرم و هجوم حداکثری دشمن با تمام ابزارهای صوتی، تصویری و نوشتاری، چنین حضوری، خبر از شکست جبهه دشمن می‌دهد. برای ما جبهه جنگ نرم و جنگ نظامی دشمن یکی است، لذا سپاه ناحیه تایباد با غنیمت شمردن این حضور مردمی و با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تایباد در حوزه فرهنگی نیز فعالیت می کند.

تمام ظرفیت شهرستان در مرز به کار گرفته شده است

محسن سیاح فرماندار و رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد نیز گفت: به همت و همراهی خیرین شهرستان تایباد و آستان قدس رضوی، بستر مناسبی امسال در مرز دوغارون برای استقبال از زائرین کشور همسایه فراهم شده است، همچنین با کمک دستگاه‌های امنیتی و انتظامی شهرستان نیز امنیت کامل در مرز وجود داشته و اقدامات کنترلی و ترافیکی زائرین محترم را در حوزه سرزمینی شهرستان تأمین کردیم و آمادگی داریم از زائرین عزیز همسایه شرقی خود به نحو مطلوب و شایسته‌ای با مشارکت همه مردم فهیم و شریف تایباد که نماد وحدت و همبستگی در استان هستند، پذیرایی کنیم.

سیاح با بیان اینکه در سال جاری ایده‌ها و امکانات نو به خدمت ستاد اربعین آمده‌ است، ابراز کرد: مدیریت و افزایش پهنای باند گیت‌ها، ارائه خدمات تلفن همراه، راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی، نانوایی و انبار در مرز دوغارون کمک خوبی به پذیرایی مناسب‌تر از زائرین بوده است. همچنین در حوزه فرهنگی نیز تلاش شده است تا اقدامات خوبی انجام گیرد.

رئیس ستاد اربعین شهرستان تایباد با بیان اینکه تعاون و همکاری خوبی بین دستگاه‌های فعال در امر خدمت رسانی در مرز وجود دارد، اظهار کرد: با وجود ورود روزانه حدود سه هزار زائر به گمرک دوغارون، دو بخش مسافری و تجاری این گمرک همچنان فعال می‌باشد و کوچک‌ترین مشکلی در امر ورود و خروج مسافر و رانندگان ترانزیتی وجود ندارد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.