«مکتب داستان خراسان» با هدف تولید محصولات ادبی و هنری با مضمون دینی و انقلابی و تاکید بر اقلیم به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بخش داستان به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشکیل شد.

تولید محصولات ادبی با مضمون دینی و انقلابی در «مکتب داستان خراسان»

به گزارشقدس آنلاین ، ادبیات روایی از اهمیت بالایی در فرهنگ و هنر ایران زمین به ویژه سرزمین خراسان برخوردار است. از سوی دیگر، داستان و رمان در دوران معاصر یکی از پایه‌ای‌ترین هنرها و پرطرفدارترین قالب‌ها شمرده می‌شود در این راستا حوزه هنری خراسان رضوی در پی آن است تا با حضور اساتید داستان و رمان استان، سازوکاری برای تعالی ادبیات داستانی برنهاده از انقلاب اسلامی پی‌ریزی و افق روشنی برای تولید در این عرصه ترسیم نماید.

 «مکتب داستان خراسان» به همین معنا و در واقع فضایی مشترک از تجارب، ظرفیت‌ها و سوژه‌های داستانی است که در این خطه می‌توان یافت. ویژگی مهم مکتب داستان خراسان، تاکید بر اقلیم به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بخش داستان است که بر پایه آن آثاری سازنده، حماسی، امیدبخش و الگوبخش خلق گردد.

در شکل‌دهی به این مکتب تلاش شده همه سازوکارهایی که میتواند نتیجه آن تولید محصولات هنری با مضمون دینی و انقلابی باشد، پیش بینی شود لذا حضور اساتید پیشکسوت، جذب هدفمند هنرمندان، آموزش از سطح مقدماتی تا عالی و برگزاری کارگاه های تولیدمحور از مهم ترین ویژگی‌های مکتب داستان خراسان است.

در این راستا «خوانش و بررسی رمان‌های کلاسیک جهان» با حضور «منصور انوری» پنجشنبه‌ها ساعت 16، «کارگاه رمان‌نویسی» با حضور و تدریس «سعید تشکری» شنبه‌ها ساعت 15، «کارگاه داستان‌نویسی» شنبه‌ها ساعت 10، «کارگاه ادبیات داستانی مقاومت» و «نقد کتاب داستان» با حضور «محمد خسروی‌راد» به صورت ماهیانه توسط مکتب داستان خراسان در حوزه هنری خراسان رضوی (بین هاشمیه 20 و22) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام در کارگاه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05138842648 تماس بگیرند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.