استان خراسان رضوی از نظر وضعیت محیط کسب و کار در تابستان امسال رتبه شانزدهم در میان استان‌های کشور را کسب کرده است.

خراسان رضوی رتبه شانزدهم محیط کسب و کار کشور را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین ، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد روز شنبه به نقل از کارشناس پایش طرحها و برنامه های این اتاق گزارش داد: مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران، نتایج پایش ملی کسب‌ و کار در تابستان سالجاری را منتشر کرد و از بهبود اندک این محیط در مقایسه با فصل بهار خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی افزود: با این حال برش استانی نتایج این طرح نشان می دهد ۸۹ فعال اقتصادی که به نیابت از بخش خصوصی خراسان رضوی در این پایش شرکت کرده اند، غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی ناظر بر کسب و کار و رویه های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات را از عوامل و موانع عمده محیط کسب و کار در سه ماه آغازین سال جاری دانسته اند.

وی اظهار داشت: کسب نظر و تکمیل پرسشنامه از سوی این ۸۹ فعال اقتصادی خراسان رضوی برای دوازدهمین دوره پایش محیط کسب و کار در تابستان ۹۸ در مدت یک ماه انجام گرفت که با مشارکت ۶۷ درصدی آنان همراه بود.

وی گفت: در این طرح همچون دوره های گذشته ۲۸ مانع اصلی برای محیط کسب و کار مورد سنجش قرار گرفت که نتایج آن در گزارش "پایش ملی محیط کسب و کار ایران در تابستان ۹۸" منعکس شده و بر این اساس خراسان رضوی با کسب نمره شاخص ۶.۰۳ در رتبه شانزدهم از نظر وضعیت محیط کسب و کار قرار گرفته است.

کارشناس پایش طرحها و برنامه های اتاق بازرگانی مشهد افزود: گرچه نمره شاخص در دوره بهار ۶.۱۰ بود و اندکی بهبود در این بخش مشاهده می شود اما در عمل نسبت به دوره پیشین در رتبه استان خراسان رضوی تغییری ایجاد نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.