سید عباس موسوی عنوان کرد: نخست وزیر پاکستان فردا به تهران سفر و با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.

جزئیات سفر رئیس جمهور پاکستان به ایران از زبان سخنگوی وزارت‌خارجه/ دیدار عمران خان با رهبری

قدس آنلاین: سید عباس موسوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، از سفر نخست وزیر پاکستان به تهران خبر داد و گفت: عمران خان فردا (یکشنبه) در این سفر با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می‌کند.

وی افزود: نخست وزیر پاکستان درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار، گفتگو و تبادل نظر خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر عمران خان به تهران در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه بوده و این دومین سفر نخست وزیر پاکستان به ایران در سال جاری است.

وی افزود: در این سفر نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد داشت و یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان عمران خان و آقای روحانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بررسی مهمترین مسائل منطقه و آخرین تحولات روابط ایران و پاکستان نیز از محورهای این سفر یک روزه خواهد بود.

وی همچنین در خصوص برخی اخبار که عمران خان نخست وزیر پاکستان به عنوان میانجی و پیامی برای ایران و عربستان خواهد بود، گفت: تا این لحظه موضوع میانجی گری مطرح نیست، اما آخرین تحولات منطقه و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است چه با میانجی یا بدون میانجی با همسایگان خود گفتگو خواهد کرد و اگر سوء تفاهمی وجود دارد برطرف شود، اجازه ندهیم منطقه ما دستخوش تحول اشخاص ثالث شود و کشورهای فرامنطقه‌ای بتواند از این مسئله سوء استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو با کشورهای منطقه، شامل همه کشورهای منطقه بوده و این موضوع از قبل اعلام شده است و ایران از طرح‌ها و ابتکاراتی که در این راستا وجود دارد استقبال می‌کند و خواستارمنطقه‌ای امن و ثبات امنیت در منطقه است و اگر این موضوع مطرح شود، جمهوری اسلامی ایران حرف‌ها را خواهد شنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.