رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گفت: شیوع کم بینایی متوسط تا شدید در جمعیت ۵۰ سال و بالاتر، حدود ۴.۲ درصد و شیوع نابینایی ۱.۳ درصد گزارش شده و این در حالی است که حدود ۶۰ درصد از موارد کم‌بینایی قابل درمان است.

شیوع نابینایی در کشور ۱.۳ درصد است/ هر دقیقه یک کودک در جهان نابینا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اکبر درخشان در حاشیه سمینار  علمی در زمینه پیشگیری در چشم پزشکی که به مناسبت روز جهانی بینایی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش آژانس بین المللی پیشگیری از نابینایی، ۲۵۳ میلیون نفر در جهان مبتلا به درجاتی از کم بینایی هستند که از این تعداد  ۳۶ میلیون نفر مبتلا به نابینایی و ۲۱۷ میلیون نفر مبتلا به کم بینایی متوسط یا شدید هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابتلا به عیوب انکساری اصلاح نشده، آب مروارید (کاتارکت) درمان نشده، آب سیاه (گلوکوم) و فرسودگی سنی مرکز بینایی در اثر افزایش سن را از جمله علل نابینایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران دچار مشکلات نابینایی و کم بینایی در جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند، تصریح کرد: در هر پنج ثانیه یک نفر به تعداد نابینایان افزوده می شود و در هر دقیقه یک کودک نابینا می شود.

درخشان تاکید کرد: در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه تا سال ۲۰۲۰، یکصد میلیون نفر دیگر به دلایل نه چندان مهم دچار نابینایی یا کم بینایی خواهند شد که عمده ترین این علل کاتاراکت (آب مروارید) است.

رییس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گفت: شیوع کم بینایی متوسط تا شدید در جمعیت ۵۰ سال و بالاتر ۴.۲ درصد و شیوع نابینایی۱.۳درصد گزارش شده و این در حالی است که حدود ۶۰ درصد از موارد کم بینایی قابل درمان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.