یک کارگردان تئاتر گفت: از ظرفیت توریستی تئاتر در شهر مشهد که سالانه ۳۰ میلیون زائر و گردشگر به آن سفر می کنندغفلت صورت گرفته است.

غفلت در  ظرفیت  تئاتر شهری که قطب تئاتر کشور است

به گزارش قدس آنلاین، علی حاتمی نژاد گفت: مشهد به عنوان یک کلان‌شهر با جمعیتی بالای سه میلیون نفر هنوز هم در زمینه تئاتر جای پیشرفت دارد و بسیاری از مردم این شهر نمی‌دانند که در این شهر تئاتر اجرا می‌شود.

کارگردان تئاتر«بازجویی‌ها»، به ظرفیت بالای مشهد در زمینه جذب توریست و گردشگر اشاره و بیان کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا تئاتر یک جاذبه توریستی محسوب می‌شود و  مشهد هم می‌تواند از این ۳۰ میلیون زائر و گردشگری که سالیانه به این شهر می آیند برای تئاتر استفاده کند.

وی ادامه داد:متأسفانه هنوز از این ظرفیت غافل هستیم و چنانچه روزی زیر ساخت‌ها برای جذب توریست به تئاتر مشهد فراهم شود، تئاتر این شهر رشد بی‌نظیری می‌کند.

حاتمی‌نژاد در خصوص قصه این تئاتر در حال اجرا، گفت: «بازجویی‌ها» قصه چند زوج است که براثر اتفاقی در یک مهمانی، به کنکاش در زندگی یکدیگر می‌پردازند.

کارگردان تئاتر بازجویی‌ها در خصوص نام این تئاتر، توضیح داد: متاسفانه امروزه خانواده‌ها زیاد داخل زندگی یکدیگر سرک می‌کشندف حرف ما در این  تئاتر این است که معنای زندگی را گم کرده‌ایم و فقط مشغول بازجویی از یکدیگر هستیم.

وی در خصوص جزئیات کار بیان کرد: در این کار هشت بازیگر اصلی داریم که بازی یکسانی دارند، گروه ما از ۲۰ خرداد ماه تا ۲۰ شهریور به مدت سه ماه تمرین کرده و از ۲۷ شهریور اجرای این کار را آغاز کردیم و اکنون یک ماه است که تئاتر را بر روی صحنه می‌بریم و با توجه به استقبال مخاطبان، احتمال تمدید اجرا نیز وجود دارد.

حاتمی‌نژاد با بیان اینکه نویسنده نمایشنامه نیز بنده هستم، اضافه کرد: این کار برای اولین بار اجرا می‌شود و مدت آن ۹۰ دقیقه است.

کارگردان تئاتر«بازجویی‌ها» در خصوص شرکت تئاتر در جشنواره‌ها، اظهار کرد: اکنون تمرکز ما بر روی اجرا است و برنامه۲ای در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه سبک کار در«بازجویی‌ها» اجتماعی و جدی است، افزود: من و گروهم سال‌های بسیاری است که با هم کار می‌کنیم، دغدغه اصلی من معضلات اجتماعی بوده و نمی‌توانم به جامعه  خود بی‌تعهد باشم.

حاتمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما باید آیینه‌ای از جامعه باشیم، تا زمانی که یکدیگر را نقد نکنیم مشکلی حل نمی‌شود، برای حل مشکل باید آسیب را مطرح کرد، هنرمند به عنوان آدمی «چراغ به دست» باید معضلات را به مردم و مسؤولان نشان دهد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به وظیفه یک هنرمند در بازگو کردن مشکلات، متذکر شد: شما به عنوان رسانه و من به عنوان هنرمند باید جامعه را آسیب شناسی و معضلات را بازگو کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.