حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده بعثه مقام معظم رهبری استقبال زائران اربعین را بسیار خوب توصیف کرده و گفت: اگر کسانی که زیارت کرده‌اند زودتر به کشور برگردند راه را برای استفاده معنوی سایرین باز کرده و خدمت بزرگی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نواب: زائران اربعین پس از زیارت، راه را برای سایر زوار باز کنند

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در گفتگو با خبرنگار الاربعین، استقبال زائران اربعین را بسیار خوب توصیف کرده و افزودند: حجم زیادی از عاشقان اباعبدالله به عراق آمده‌اند که این موضوع در کنار نمایش عظمت اسلام در یک تابلوی بزرگ معنوی، مشکلاتی را هم برای زائران ایجاد کرده است که ناشی از همان حجم عظیم حرکت به سمت نجف و کربلا است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین باید ساماندهی بیشتری پیدا کند ادامه داد: برای اینکه مشکلات زائران کاهش پیدا کند و آنها بتوانند با برنامه بهتری به مراسم معنوی خود برسند باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم وگرنه خوف این هست که بهره برادری لازم از این حرکت ارزشمند کاهش پیدا کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: مسولان و به خصوص ستاد اربعین باید تلاش بیشتری برای برنامه ریزی و هماهنگی‌های مناسب را داشته باشند که سالهای آینده با مشکلات کنونی مواجه نشویم.

وی افزود: البته برای امسال و در همین فرصت کوتاه هم قدمهایی برداشته شده اما در شرایط کنونی بهتر است از زائران محترم بخواهیم در صورتی که زیارت کرده‌اند، جا را برای زیارت کسانی که در مسیر آمدن هستند خالی کنند و اگر این اتفاق نیافتد، افزایش تراکم باعث سختی و اذیت زائران خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر کسانی که زیارت کرده‌اند زودتر به کشور برگردند راه را برای استفاده معنوی سایرین باز کرده و خدمت بزرگی خواهند کرد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.