خوزستان- نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان باید بتوانند زبان انگلیسی یا زبان دیگری را برای آموزش و بر اساس علاقه مندی و تقاضا در کشور انتخاب کنند.

طرح "انحصار از زبان" حذف انگلیسی نیست انتخاب اختیاری آن است

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ چند روزی نیست که ۵۷ نماینده مجلس طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور را به هیأت رئیسه مجلس ارسال کردند گفته می شود بر اساس این طرح آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند.

۴ نماینده به این طرح رای مثبت دادند که عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی یکی از آنهاست، بنابراین در این مورد خبرنگار قدس آنلاین گفتگوی اختصاصی با وی داشته است.

پاپی زاده توضیح می دهد: از زمانی که آموزش و پرورش ایران شکل گرفته یک سری دروس به صورت اجباری به دانش‌آموزان عرضه می شود، در کشورهایی که حق انتخاب برای دانش آموزان و خانواده های آنها قائل اند آموزش نوع زبان و بعضی دروس در اختیار آنها قرار داده شده، حتی بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، نروژ و سوئد از این دسته اند.

وی ادامه داد: بنابراین برای اینکه خانواده‌های کشور ما نیز چنین امکانی داشته باشند و توجه به اینکه این نظام آموزشی، آموزش دیگر زبان ها را برای دانش آموزان دچار مشکل می کند این طرح به مجلس داده شد.

پاپی زاده با عنوان اینکه چون زبان انگلیسی زبان علم دنیا هست آموزش و پرورش نباید از موضع بالا دانش آموز را وادار به انتخاب آن کند، اظهار کرد: دانش آموزان باید بتوانند زبان انگلیسی یا زبان دیگری را برای آموزش و بر اساس علاقه مندی و تقاضا در کشور انتخاب کنند.

وی با ذکر این مهم که با جمعیت رو به رشدی برخی از کشورها دارند و تاثیر اقتصادی آنها در دنیا مثل چین، یادگیری زبان آنها رو به افزون است، تصریح کرد: با این وجود در کشور ایران این محدودیت ها باعث شده گرایش ها به سمت یک زبان خاص باشد و کاربرد آن را اشباع کند، آن وقت است که پیدا کردن مترجم فرانسوی، ژاپنی روسی و غیره سخت می شود.

وی این طرح را در راستای احترام به حق مردم و تنوع بخشی دانست و گفت: زبان انگلیسی حذف نمی شود و دانش آموزان می توانند آن را انتخاب کنند و هیچ گونه بار هزینه‌ای برای خانواده ها نخواهد داشت.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش موظف است یک زبان خارجی را به صورت رایگان عرضه کند ولی برای یادگیری زبان دوم باید از موسسه دیگر استفاده کرد، یادگیری انتخابی زبان ورود نسل ایران به بازارهای بین المللی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.