خراسان شمالی-در نشستی ویژه با حضور استاندار خراسان شمالی به بررسی مشکلات شهرداری گرمه و همچنین درخواست شورای شهر به منظور استقرار ادارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشکلات شهر گرمه بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در این نشست با توجه به تعهدات قبلی شهرداری گرمه به مردم جهت بازگشایی بلوار خلیج فارس، رفع مشکل را از اولویت اصلی دستگاه های اجرایی دانست و بر اهمیت پاسخگویی سریع از طریق تهاتر اراضی شهرداری و دولتی با اراضی مالکینی که زمین های آنها تصرف گردیده، تاکید کرد.

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل، باید مردم اولویت باشند و کار در زمان مشخص شده به اتمام برسد و فتوای شخصی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در گام ‌نخست با اعلام مختصات محدوده و حریم شهر گرمه توسط شهرداری، سازمان ثبت اسناد استان طی سه روز اراضی در مالکیت شهرداری و راه و شهرسازی را اعلام و واگذاری زمین های شهرداری واقع در محدوده شهر در اسرع وقت شروع گردد.

وی دستور داد: اداره کل راه و شهرسازی نسبت به بررسی و مشخص نمودن سهم شهرداری از محل تفکیک اراضی دولتی و سایر مطالبات اقدام و شرایط لازم جهت واگذاری را ظرف مدت یک هفته بعمل آورد.

شجاعی افزود: در گام های بعدی در صورتی که زمین یاده شده جوابگویی تقاضای مطالبات مردمی نباشد باید موضوعات ارائه پیشنهاد زمین در داخل محدوده جهت تغییر کاربری و همچنین امکان واگذاری اراضی دولتی و شهرداری واقع در حریم شهر بررسی شود.

وی اشاره داشت: برای حل مشکلات اراضی شهر درق و زمین های واگذار شده توسط بنیاد مسکن به شهروندان و همچنین مشکل اسناد اراضی واگذار شده توسط شهرداری گرمه، کمیسیون رفع تداخلات استان به موضوع ورود داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای اعلام مرز سیاسی شهرستان های گرمه و جاجرم فرمانداران شهرستانها، شهرداران و شورای های شهرها نظرات خود را به استاندار جهت پی گیری از وزات کشور اعلام نمایند.

شجاعی در بخش پایانی در موضوع استقرار ادارات در شهرستانهای گرمه و جاجرم دستور داد: اداره کل بنیاد مسکن با همکاری شهرداری در اسرع وقت نسبت به ایجاد نمایندگی در شهر گرمه اقدام نموده و موضوع استقرار ادارات ثبت اسناد، بنیاد مسکن و اوقاف در شهر گرمه و آب منطقه ای در شهرستان جاجرم پی گیری و در خصوص تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز دستگاه اجرایی متولی استان، نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.