خراسان شمالی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به آغاز فعالیت موکب بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران، گفت: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ۶ استان کشور برای خدمات‌دهی زوار اربعین حسینی در مهران هزینه می شود.

پخت و توزیع روزانه ۱۲ هزار پرس غذا در موکب مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام عظیم آسوده در ایلام بابیان این مطلب، اظهار داشت: موکب بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مرز مهران با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های ایلام، سمنان، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و استان آذربایجان غربی در پایانه مرزی مهران دایر شده است.

وی بابیان اینکه یک آشپزخانه بزرگ و دائمی در محل قدمگاه امامزاده ابراهیم قتال (ع) برای پخت غذا و توزیع در بین زوار اربعین حسینی احداث‌شده است، یادآور شد: درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در ۶ استان کشور در اربعین امسال برای خدمات‌دهی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مهران هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده بابیان اینکه اربعین امسال از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه ۶ استان کشور ۲ موکب بزرگ فرهنگی و تغذیه و اسکان در مهران راه‌اندازی شده است، افزود: هزینه این مواکب از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه روزانه ۱۲ هزار وعده‌غذا در آشپزخانه مرکزی این اداره کل در مهران پخت و بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد، تصریح کرد: کار پخت غذا در این آشپزخانه آغازشده و تاکنون ۲۰ تن گوشت و ۴۰ تن برنج از سوی خیران به این آشپزخانه ارسال‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی این موکب‌ها تا یک هفته پس از برگزاری راهپیمایی اربعین و بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.