خوزستان- به گفته مسئولان ایران و عراق در مرز شلمچه، همه استان های عراق برای خدمت گذاری به زوار امام حسین آماده اند، ایاب و ذهاب زائران روان و تعداد زوار رو به افزایش است.

همکاری ایران و عراق فتنه ها را ناکام گذاشت/تردد ۴ و نیم برابری زائران از مرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در بازدید خبرنگاران از مرز شلمچه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان  در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین از موج افزایشی راهپیمایی به سمت عراق خبر داد و اذعان کرد: در عراق مشکلاتی از لحاظ کمبود وسایل نقلیه به وجود آمده بود که با ارسال ۴۰ دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه و ۲۱ دستگاه از مرز چزابه رفع شده بنابراین مطمئن باشید مرز عراق بسته نمی شود. ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز آماده است تا بعد از تشریفات اداری فرستاده شود.

وی با اشاره به اینکه در بصره تمام خدمات برای زائرین فراهم است خاطر نشان کرد: هماهنگی های لازم با استاندار بصره در موج دوم زوار و افزایش آنها برای انتقال و پذیرایی انجام شده و لازم است بدانید برای بازگشت آنها نیز دغدغه ای نداریم. نیروهای نظامی و دستگاههای دولتی بصره کمک شایانی در کنترل اوضاع داشته اند.

عبور میلیون ها زائر از مرز شلمچه

در ادامه اسعد العیدانی استاندار بصره عراق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه استان های عراق برای خدمت گذاری به زوار امام حسین آماده اند  عنوان کرد: از استاندار خوزستان و خدمت گذاران در مرز شلمچه و همینطور ارائه کنندگان خدمات در مرز عراق به زائران اباعبدالله الحسین تشکر می کنم.

وی که به دعوت استاندار خوزستان به مرز شلمچه آمده بود، اظهار کرد: موسسه ها و کلیه ارگان ها نیز برای محیا کردن وسایل نقلیه جهت رفاه حال زائران، وارد کار شده اند و تاکنون ورود زائرین از مرز شلمچه ۵۰۰ هزار نفر رسیده و پیش بینی ما ورود میلیون ها زائر در روزهای آتی است.

العیدانی گفت: امیدوارم مشارکت خوبی بین نیروهای مرزی ایران و عراق صورت گیرد تا زائران به سلامت زیارت کنند و به خانه خود بازگردند.

افزایش ۴و نیم برابری تردد

کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر نیز درباره سهولت تردد زائرین اربعین و امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده شده است، اذعان کرد: در حال حاضر ایاب و ذهاب زائران روان است و ۲۴ ساعته و بدون وقفه تردد انجام می شود روز گذشته به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت گاهی تنفس یک ساعته داده می‌شد تا برای زائران مشکلی ایجاد نشود و دوباره کار از سر گرفته می شد.

مودت با اشاره به این که شب گذشته ۱۵۴ هزار نفر از مرز بین المللی شلمچه عبور کردند، گفت: تا امروز ۷۴۲ هزار نفر از مرز تردد داشته اند که در مقایسه با گذشته چهار و نیم برابرافزایش یافته  است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین بار پیک تردد از مرز در سالهای پیش ۶۰ هزار نفر بوده، یاد آور شد: امسال در چند شب ۹۰ تا ۱۵۰ هزار نفر نیز تردد داشته ایم که نشان از اعتماد مردم به خادمین است.

فرمانده ویژه خرمشهر از برپایی و خدمات رسانی ۴۲۰ موکب خبر داد و اضافه کرد: استقرار ۳ بیمارستان صحرایی به وسیله هلال احمر ارتش و همچنین ۳۰ دستگاه آبرسانی شرایطی فراهم شده تا زائرین با مشکلی مواجه نشوند.

مودت خبر داد: به دلیل افزایش دما و در نتیجه نیاز بیشتر به آب ۵ سرویس نیز وسایل نقلیه سردخانه دار اعزام کردیم و افزود: آماده پذیرش زائرین به تعداد بیشتر نیز هستیم، پارکینگ ها ۶۰ هکتاری با ظرفیت ۲۳ هزار وسیله نقلیه در مرز شلمچه باعث شده مشکلی بابت نگهداری خودروها احساس نشود.

۴۰ هزار تبعه خارجی در کربلا

در ادامه این بازدید علیرضا گورویی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه نیز با بیان اینکه اتباع خارجی اکثراً از مرز شلمچه عبور می‌کنند، اظهار کرد: ۴۰ هزار تبعه خارجی تا امروز از این مرز به کربلا رفته اند.

گورویی با بیان اینکه وزارت کشور دفتری را به عنوان تسهیل امور اتباع خارجی فراهم آورده، توضیح داد: این دفتر در پایانه شلمچه مستقر است تا مسائل و مشکلات آنها را رصد کند. کلیه اتباعی که گذرنامه موقت برایشان صادر شده این امکان را دارند در مراسم اربعین شرکت کنند اما اتباعی که اقامت و گذرنامه دارند باید ویزا نیز دریافت کنند.

وی بیشترین زائرین اربعین را از کشورهای پاکستان، افغانستان و آذربایجان خواند و گفت: اتباع خارجی ویزا را از سفارت خانه عراق یا کنسولگری این کشور دریافت کنند چراکه روادیدهای جعلی رویت شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه تاکید کرد: مرزبانی عراق اجازه ورود اتباعی که روادید آنها از این منابع رسمی نیست نداده و از ورود آنها جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.