ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: حجم کاری که در گمرک دوغارون انجام می‌شود نسبت به دیگر گمرک‌ها بیشتر بوده و می‌توان گفت حدود ۸۵ درصد کالاها از مرز دوغارون خارج می‌شود.

سهم ۸۵ درصدی گمرک دوغارون در صادرات خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، امید جهان خواه ، در خصوص بازارچه‌های مرزی استان عنوان کرد: به‌صورت کلی سه بازارچه مرزی از جمله باجگیران، دوغارون و سنگان خواف در استان فعال هستند.

وی ادامه داد: افغانستان در سال ۸۵ با اعمال قوانینی دو بازارچه سنگان و دوغارون را یک طرفه کرده و آن‌ها پذیرش کالا نمی‌کنند و این دو بازارچه از سوی کشور افغانستان غیر فعال شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سوی ایران برای فعالیت در بازارچه‌های مرزی  مشکلی به خصوصی نداریم اما محدودیت و قوانین اعمال شده از سوی کشورهایی چون افغانستان باعث شده که بازارچه‌های مرزی مشترک با این کشور فعالیت به خصوصی نداشته باشند.

وی افزود: در مرز باجگیران با توجه به محدودیت‌های عبوری اعمال شده برای کامیون‌های ترانزیت از سوی ترکمنستان، بازارچه این مرز فعال است، کالاها در دو طرف مرز براساس قوانین مرزی و زیر نظر دولت خرید و فروش می‌شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محدودیت‌های ترانزیتی ترکمنستان عنوان کرد: محدودیت‌ها هنوز ادامه دارد، تلاش‌هایی درخصوص افتتاح پل جدید سرخس صورت گرفته و اگر این پل افتتاح شود، عبور و مرور از این مرز سرخس افزایش پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: حجم کاری که در گمرک دوغارون انجام می‌شود نسبت به دیگر گمرک‌ها بیشتر بوده و حدود ۸۵ درصد کالاها از مرز دوغارون خارج می‌شود.

ناظر گمرکات خراسان رضویدر خصوص آخرین وضعیت ایجاد باسکول در گمرک اسلام قلعه عنوان کرد: علی رغم اینکه چندین مرحله نشست‌هایی با مسئولین گمرک هرات داشته‌ایم هنوز اتفاقی در این خصوص رخ نداده است.

جهان‌خواه عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که ما در گمرک اسلام قلعه با آن رو به رو هستیم ثبت بارنامه C.M.R در بدو ورود به این گمرک است که باعث ایجاد صف های طولانی شده و با تقاضاهایی که داشتیم درخواست کردیم که این عملیات تصریح شود اما تا کنون مشکلی حل نشده است.
ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.