رشت- بارش شدید باران که از غروب شنبه استان گیلان را تحت تأثیر قرار داده است ۷ شهر و ۳۶ روستا از این استان را دچار آب‌گرفتگی وزندگی روزمره مردم را دچار اخلال کرد.

سیل آرامش گیلان را بر هم‌ریخت/آسمان دوشنبه آرام می‌گیرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بیشترین میزان بارش در شهر های  املش با ۲۳۷ میلی‌متر ، رودسر با ۲۰۰ میلی‌متر و در غرب استان نیز رضوانشهر ۱۲۷میلی‌متر و تالش ۱۲۰ میلی‌متر در مدت کمتر از ۲۴ ساعت گزارش‌شده است.

گفتنی است بارش‌های سیل‌آسا موجب شکستگی بسیاری از پل‌های ارتباطی به‌ویژه در شهرستان‌های تالش ، املش و رودسر شد و ضمن تخریب راه‌های روستایی انشعابات گاز، برق و آب را قطع کرد.

بنا بر اعلام ستاد مدیریت و بحران استانداری گیلان شهرستان‌های رودسر، ماسال، املش، شفت، فومن، لنگرود، تالش، رضوانشهر و صومعه‌سرا دچار آب‌گرفتگی شدند و راه ارتباطی هشت روستا در رودسر، شفت و صومعه‌سرا به دلیل طغیان مسدود شد.

تخلیه منازل مسکونی

در همین رابطه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان بابیان اینکه بسیاری از خانه‌های روستایی دچار آب‌گرفتگی شده است اظهار کرد: امدادرسانی به ساکنان ۴۰ واحد مسکونی و انتقال آن‌ها به مکان امن ازجمله اقدامات این جمعیت است که درمجموع به حدود ۱۵۰  نفر امدادرسانی شد.

مهدی ولی پور  با اشاره به حضور امدادگران این جمعیت در هفت شهر و ۳۶ روستا بیان کرد: تعداد ۱۵ تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان  متشکل از ۸۰ امدادگر در عملیات‌های امدادرسانی مشارکت داشتند.

وی هم‌چنین درباره گرفتار شدن دو موتورسوار در ساعت چهار بامداد روز یک‌شنبه در «گوراب زرمیخ صومعه سرا» به دلیل سیلاب بیان کرد: امدادگران جمعیت هلال‌احمر گیلان یک نفر را زنده پیدا کردند اما در خصوص نفر دوم  امدادگران جسم  بی‌جان وی را پس از ساعت‌ها جست‌وجو یافتند.

مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند

به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، بر اساس گزارش‌هایی دریافتی در تاسکوه ماسال به سمت ییلاق اولسبلانگاه به دلیل  آب‌گرفتگی راه‌های ارتباطی مسدود شد.

رضا اسلامی با اشاره به‌ آبگرفتگی معابر و تخریب پل رودخانه کیارود املش افزود: بارش شدید باران راه ارتباطی روستاهای رودگوابر، گرکرود و گلستان‌سرای بخش رانکوه را مسدود کرد.

وی افزود: این بارش‌ها موجب رانش زمین در ورودی روستای هلوسرای اولیا شد که طی آن یک خانه تخریب و یک خودرو نیز به زیر آوار رفت.

اسلامی با بیان اینکه محور لنگرود - چمخاله نیز دچار آب‌گرفتگی شده و در حوزه شهری این آب‌گرفتگی به مسافت یک و نیم کیلومتر رسید به مردم توصیه کرد که مردم از ترددهای غیرضروری در چنین شرایط جوی خودداری کنند.

آسمان دوشنبه آرام می‌گیرد

در همین رابطه سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت که سامانه بارشی به‌تدریج از روز یکشنبه و از سمت غرب استان تضعیف می‌شود.

مازیار غلامی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تضعیف تدریجی سامانه بارشی در منطقه است بنابراین امروز به‌تدریج از سمت غرب استان، کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه با استقرار جو پایدار ، روند کاهش ابر و افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.