به مناسبت هفته خوشنویسی نمایشگاه خوشنویسی ،برگزیده آثار اعضای انجمن خوشنویسان نیشابوری در محل نگارخانه کمال الملک این شهر بر پا شد.

گشایش نمایشگاه خوشنویسی در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا آتشی مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نیشابور مهد تمدن و فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ مردان بزرگی را از این دیار تقدیم جامعه بشری کرده است که آثار و تفکر ایشان باعث مانایی و جاودانگی شده است و هنوز هم خلف صالح ایشان هستند که در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی باعث افتخار ایران و ایرانیان هستند و در این رهگذر خوشنویسان نیشابوری نمایشگاه خوشنویسی را به مناسبت هفته خوشنویسی به اهتمام انجمن خوشنویسان شعبه نیشابور بر پا کرده اند.

او افزود: نمایشگاه هفته خوشنویسی ۳۵ اثر برگزیده ۲۰ خوشنویس انجمن خوشنویسان نیشابور به سرپرستی علی دربهشتی در ابعاد ۵۰*۳۵ تا ۷۰* ۱۰۰ در معرض دید عموم قرار گرفته است.
آتشی ادامه داد: در نمایشگاه هفته خوشنویسی آثار خوشنویسی در قالب‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، سیاه مشق، قطعه، چلیپا، کتابت وخط ثلث، نقاشیخط برگرفته از آیات کلام وحی، احادیث وروایات اهل بیت عصمت وطهارت (ع) واشعار بزرگان ادب پارسی به رشته تحریر در آمده است که ترصیع وتذهیب این آثار را هنرمند ان تذهیب کارنیشابوری عباس همراه، اعظم حمیدی، نسرین دربهشتی و اعظم خانی انجام داده اند.
مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نمایشگاه هفته خوشنویسی از ۲۱ الی ۲۵ مهر ۹۸ هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بعدازظهر در محل نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در معرض دید عموم علاقمندان قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.