مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فروش صندلی‌های پزشکی را تکذیب کرد و گفت: این مسئله تقلب و جعل بوده لذا فرد خاطی نیز اخراج شده است.

فروش صندلی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، حسن قوامی ظهر امروز در نشست خبری سهمیه‌های پذیرش کنکور برای تحصیل در رشته‌های حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: ۲۵ درصد سهمیه شاهد، پنج درصد ایثارگران منطقه یک، دو، سه و کل ظرفیت ۳۰ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

قوامی با بیان اینکه تمامی مناطق و دانشجویان می‌توانند مناطق محروم را انتخاب کنند، افزود: فردی که مناطق محروم را انتخاب نمی‌کند به دلیل آنکه نمی‌خواهد در مناطق محروم خدمت کند به طبع امتیازش پایین می‌آید.

وی بارد مطلب منتشر شده در روزنامه خراسان مبنی بر سهمیه اعضای هیئت علمی، تصریح کرد: در دفترچه کنکور سراسری آمده است که اعضای هیئت علمی سهمیه‌ای ندارند، اما برای انتقال ۹۰ درصد سهمیه دارند و بعد از چند ترم با داشتن شرایط لازم می‌توانند به شهر دیگر منتقل شوند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۶۰ الی ۷۰ درصد سهمیه متعلق به مناطق محروم است لذا همه افراد می‌توانند از گزینه مناطق محروم استفاده کنند، اگر کسی مناطق محروم را انتخاب نکند تنها ۴۰ درصد شانس قبولی دارد.

وی مسئله فروش صندلی‌های پزشکی را تکذیب کرد و افزود: اگر سهمیه‌ای وجود داشت اعضای هئیت علمی سهمیه را می‌خریدند و لازم نبود به خارج از کشور بروند، البته تقلب و جعل بوده است که فرد خاطی اخراج شده است.

قوامی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد از افرادی که از خارج از کشور می‌آیند هیأت علمی نیستند، گفت: از سال ۲۰۱۹ به بعد تمام کسانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند تا آخر تحصیل باید در همان دانشگاه تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: فقط سه گروه می‌توانند بدون هزینه انتقالی بگیرند، تنها افرادی که بعد از قبولی ازدواج کرده‌اند، دچار بیماری صعب العلاج و یا سرپرست خانوار شده باشند امکان انتقالی دارند.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال است که به علت فسادی که در فروش و انتقالی دانشگاه‌ها وجود داشت، شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را لغو کرده است.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.