تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوای شهر مشهد با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.

تهیه فهرست آلاینده‌های هوای مشهد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهدگفت: با تکمیل این سیاهه، سهم منابع آلاینده هوای این کلانشهر مشخص خواهد شد تا بتوان برنامه ریزی های صحیح برای کاهش آنها انجام داد.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه کلانشهرهای کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند افزود: برخورد با منابع آلاینده های زیست محیطی باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون شهروندان مشهد ۲۸ روز هوای پاک تنفس کردند این در حالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۹ روز بود، همچنین طی ۲۰۷ روز گذشته در مشهد ۱۶۱ روز هوا با شاخص سالم ثبت شد که این رقم نیز در مدت مشابه پارسال ۱۶۳ روز بود.
وی گفت: همچنین شهروندان مشهد طی این مدت، ۱۶ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۲ روز هوا با شاخص ناسالم برای تمام گروه های سنی را تجربه کردند که در مدت مشابه پارسال رقم روزهای ناسالم برای گروه های حساس ۲۲ روز و هوای ناسالم برای همه گروه ها سه روز بود.
مدیر مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ریزگرد در هوای مشهد وجود ندارد ولی احتمال ایجاد گرد و غبار از شمال شرق کشور در هوای این کلانشهر وجود دارد.
مردم مشهد طی سال گذشته ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.