عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی اقدام فوری برای بهبود وضعیت جاده های استان انجام ندهد از ظرفیتی که مجلس در اختیار بنده گذاشته برای استیضاح وزیر استفاده می کنم.

وزارت راه نسبت به جان مردم بی توجه است/ استیضاح وزیر راه در صورت بی توجهی به جاده های استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان ابادی با انتقاد از وضعیت جاده های روستایی حوزه انتخابیه اش، گفت: یکی از زیر ساخت های اساسی در هر کشوری به ویژه در مناطق مرزی بحث جاده های ارتباطی است، متاسفانه استان خراسان رضوی و حوزه انتخابیه بنده به لحاظ جاده های بین شهری و روستایی مشکلات عدیده ای دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ظرف ۳ سال و نیمی که به عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس بوده ام خیلی تلاش کردم بتوانم این مشکلات را کاهش دهم اما متاسفانه میزان اعتباراتی که وزارت راه اختصاص می دهد نه تنها برای ایجاد جاده های آسفالته جدید بلکه برای نگهداری جاده های فعلی کافی نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان داشت: وزارت راه نسبت به جان مردم بی توجه است، آمار تلفات انسانی در جاده های ما بسیار بالا است، طی چند روز گذشته بیش از ۱۵ نفر کشته و مجروح در یک جاده بین شهری سمیع آباد تربت جام داشتیم، این جاده کم عرض و بدون تابلو است و خط کشی آن بعد از تصادف سنگین انجام شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: وزارتخانه ای که پول ندارد جاده آسفالت کند، تابلو نسب کند و خط کشی کند و جاده ای برای رفت و آمد روستا به شهر احداث کند چرا این وزارتخانه فعال است اگر توان مالی ندارد باید اعلام کند و از دولت می خواهیم وضعیت این وزارتخانه را بررسی کند اگر چنین امکاناتی دارد باید پاسخ داده شود این بودجه کجا مصرف می شود؟

رحیمی جهان آبادی  گفت: تلاش شد در دو سال گذشته برای جاده اصلی از تایباد به تربت جام ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت شود اما برای تامین و تخصیص این اعتبار سنگ اندازی می شود، ضمن اینکه انتقاد و اعتراض شدید به عملکرد وزارت راه دارم از همه ظرفیت مجلس برای تذکر، سوال و استیضاح استفاده می کنم.

وی با تاکید براینکه وزارت ارزشی برای جان مردم قائل نیست، اظهار داشت: شهرستان تازه تاسیس صالح آباد پایین ترین شاخص جاده ای استان خراسان رضوی را دارد، جاده سمیع آباد به تربت جام به جاده مرگ در منطقه ما معروف شده است هزینه اندکی می تواند این مشکلات را رفع کند اما تخصیص قطره چکانی دولت مشکلات منطقه را رفع نمی کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه جان مردم در این بین تلف می شود، تاکید کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی اقدام فوری برای بهبود وضعیت جاده های استان خراسان رضوی انجام ندهد از ظرفیتی که مجلس در اختیار بنده گذاشته برای استیضاح وزیر استفاده می کنم.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.