مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از امکان خرید بلیت تک سفره دو بعدی(QR) به صورت الکترونیک از طریق دستگاه‌های TVM مستقر در کلیه ایستگاه‌های قطارشهری خبر داد.

تجهیز ایستگاه‌های قطارشهری به دستگاه‌های صدور بلیت تک‌سفره

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد رجائیان گفت: با توجه به عدم استفاده برخی شهروندان و زائران از من‌کارت، در ابتدا امکان تهیه بلیت تک‌سفره فراهم شد؛ به نحوی که شهروندان برای خرید بلیت تک‌سفره از طریق چندین باجه و یا واحدهای تجاری مستقر در داخل فضاهای ایستگاه‌های قطارشهری به تعداد محدود، اقدام می‌کردند؛ اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، از این پس شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت بانکی خود، نسبت به خرید بلیت تک‌سفره QR از طریق دستگاههای TVM مستقر در کلیه ایستگاه‌های قطارشهری اقدام نمایند.
رجائیان در خصوص معرفی ایستگاه‌هایی درسطح شهر مشهد که امکان خرید بلیت دوبعدی QR را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر این امکان در ۲۵ ایستگاه قطارشهری شامل ۱۹ ایستگاه خط یک (شامل غدیر، پروین اعتصامی، هفده شهریور، بسیج، امام خمینی، شریعتی، قائم، طالقانی، فلسطین، آزادی، کوثر، سیدرضی، هفت تیر، اقبال لاهوری، نمایشگاه، کوهستان، وکیل آباد، بوستان ریحانه، فرودگاه) و ۶ ایستگاه خط دو (شامل طبرسی، فجر، نبوت، شهید مفتح، راه آهن، شهدا، سعدی) فراهم شده است. دستگاه ها بروزرسانی و در حال تست نهایی می باشند و پس از آن به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به امکان خرید بلیت تک‌سفره از طریق پیام‌رسان گپ نیز گفت:با تمهیدات قبل در نظر گرفته بالغ بر یک سال و نیم است که شهروندان و زائران می‌توانند از طریق پیام رسان گپ نیز بلیت‌های تک سفره قطارشهری را خریداری کنند؛ به نحوی که با استفاده از روباتی در این پیام‌رسان به آدرس MetroTickets@ امکان خرید بلیت تک‌سفره مهیا شده است. در تمامی مراحل خرید، راهنمای خرید بلیت همراه کاربر بوده و فرد می‌تواند به هر تعداد بلیت تک سفره قطار شهری مشهد را به صورت کد QR خریداری و با نزدیک کردن صفحه نمایش موبایل به گیت قطارشهری، از بلیت استفاده کند.

شایان ذکر است طرح با همکاری فی مابین سازمان و شرکت بهره برداری قطارشهری اجرایی گردیده و راه اندازی و پشتیبانی دستگاه ها نیز توسط پیمانکار شرکت بهره برداری قطارشهری راهبری می گردد.

 همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته، انعقاد قرارداد ارائه و پشتیبانی دستگاه های خودکار فروش بلیت تک سفره (با قابلیت افزوده شدن شارژ من کارت) نیز در دستورکار سازمان فاوای شهرداری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.