حجت‌الاسلام حمید احمدی گفت: یکی از مهمترین وظایف ما بررسی تاثیرات و ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین بر موضوعات مختلف جهان اسلام از دیدگاه نخبگانی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است لذا در حاشیه این راهپیمایی عظیم همت خود را برای استفاده از ظرفیت نخبگان در موضوعات مختلف به کار گرفتیم.

استفاده از ظرفیت نخبگان در موضوعات مختلف در راهپیمایی عظیم اربعین

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین و مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار الاربعین، از استقبال گرم اندیشمندان اسلامی از همایش‌های مختلف ستاد مرکزی اربعین در نجف و کربلا خبر داد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ما بررسی تاثیرات و ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین بر موضوعات مختلف جهان اسلام از دیدگاه نخبگانی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است لذا در حاشیه این راهپیمایی عظیم همت خود را برای استفاده از ظرفیت نخبگان در موضوعات مختلف به کار گرفتیم.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: دانشگاه های مختلف داخل و خارج از ایران مثل دانشگاه تهران، دانشگاه امام صادق، دانشگاه کوفه و ... همکاری خوبی با ما داشتند و ایام اربعین و خارج از این ایام با همراهی آنها قدم‌های خوبی در تولید مقالات و مباحث علمی در حوزه هایی مانند قدس، تمدن اسلامی، ظرفیت‌های رسانه‌ای اربعین، وجوه بین‌المللی و ... برداشته شد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با ارتباط بیشتر با دانشگاه‌های مختلف جهان پنل‌ها و نشست‌های علمی‌مختلفی برگزار کنیم که تا کنون هم در چند کشور انجام شده است تا با این حرکت از ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه استفاده کنیم چرا که نخبگان تاثیر زیادی بر مردم و حتی نخبگان دیگر داشته و می‌توانند توجه جهانی به موضوع و ابعاد اربعین را افزایش دهند به خصوص آنکه دانشجویان قشر خاصی برای شناخت اربعین از سوی اساتید تود هستند و اینگونه همایش‌ها، اساتید مختلف را فعال و درگیر خود می کند.

احمدی گفت: در ایام اربعین سه روز در نجف و سه روز در کربلا مجموعا دوازده نشست تخصصی علمی‌برگزار خواهد شد که بعد از ایام اربعین نیز این ارتباطات در سطح دانشگاهی ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.