شهرکرد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: یکهزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان برای احداث و بازسازی مسکن‌های آسیب‌دیده از سیلاب امسال ، به استان اختصاص یافت.

توزیع سیمان رایگان بین سیلزدگان چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین؛ سهراب رئیسی اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در کشور مقرر شد کارخانه سیمان نهاوند به مناطق سیل‌زه کشور جهت بازسازی و احداث مسکن‌های جدید سیمان رایگان اختصاص دهد که دریافت سهم این استان در اواخر فصل تابستان امسال محقق شد.

 وی با اشاره به میزان خسارت سیلاب مخرب بهار امسال در استان افزود: افزون بر ۵۰۰ واحدهای مسکونی در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت بین  ۲۰ تا ۶۰ درصد خسارت و در مناطق روستایی  بیش از یکهزار و ۱۵۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۱۰۰درصد  دچار خسارت شد که نیاز تعمیر و بازسازی دارد.

رئیسی با اشاره به مبلغ تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده، تصریح کرد: سقف تسهیلات فردی احداثی در شهرها  ۴۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۳۰۰ میلیون ریال و تسهیلات تعمیراتی نیز ۱۲۰ میلیون ریال‌ تعیین شده است.

وی، تخریب ۳۸۰ هزار مترمربع معابر روستایی در سیلاب بهار امسال را یادآور شد و گفت: از این وسعت ۱۲ هزار متر مربع مربوط به زیرسازی و آسفالت بود است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه به اجرای طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه خانوارهای محروم استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح که در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری شکل گرفته برای مردم بی‌بضاعت شهری و روستایی استان واحد مسکونی احداث می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.