کوروش زارعی رئیس همایش تئاتر بین‌المللی پیاده روی اربعین گفت:همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین در تئاتر ایران و جهان بی نظیر است و این جنس کار و اینگونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی، از سوی گروه‌های تئاتری در جهان نظیر ندارد.

کوروش زارعی: حضور پرشور گروه‌های تئاتری در پیاده‌روی اربعین «نذر فرهنگی تئاتر آیینی ایران» است

قدس آنلاین؛ به گزارش پایگاه  اطلاع‌رسانی الاربعین، کوروش زارعی از حضور پرشور گروه های تئاتری در چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: ما هرساله با ایجاد یک‌ دبیرخانه مرکزی از بهترین گروه‌های تئاتر آیینی برای حضور در راهپیمایی اربعین و اجرای تئاترهای گوناگون دعوت به عمل می آوریم که هرسال استقبال بیشتری از این همایش مردمی می شود به نحوی که ما مجبوریم به دلیل مشکلات مالی از هنرمندی بسیاری از گروه‌های مشتاق بی بهره بمانیم در حالی که ظرفیت بسیار بالایی در این خصوص در راهپیمایی اربعین وجود دارد.

وی این همایش را در تئاتر ایران و جهان بی نظیر دانست و اظهار داشت: این جنس کار و اینگونه کار با این سطح ارتباط مردمی و با این شور و شوق معنوی و بدون چشم داشت مادی از سوی گروه‌های تئاتری در جهان نظیر ندارد.

وی افزود: این همایش، نذر فرهنگی تئاتر آیینی ایران است که از سال ۹۳ کلید و با حدود۵۰ نفر در غالب ۵ گروه تئاتری و به زبان فارسی کلید خورد و الان با سه زبان و با حضور بیش از ۱۹۰ نفر این تئاترها برگزار می شود.

زارعی گفت: این تئاترها در ۹ ژانر نمایشی از قبیل عروسکی، منقبت‌خوانی، نقالی، خیابانی، موکبی، مقتل خوانی و خیابانی اجرا می‌شود که به شدت مورد استقبال حاضرین در راهپیمایی قرار می‌گیرد به نحوی که ما تا ۳هزار نفر مخاطب نیز برای نمایش‌های خود داریم.

رئیس همایش تئاتر بین‌المللی پیاده روی اربعین تصریح کرد: ما امیدواریم این حرکت به گونه‌ای پیش برود که از سایر کشورهای جهان از قبیل کویت، آذربایجان، کشورهای آفریقایی، پاکستان و ... گروه‌های خود را برای اجرای نمایش به پیاده روی اربعین اعزام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.