عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در جمع خواهران پیاده روی اربعین گفت: امروز در حماسه اربعین امام حسین (ع) را مبینیم که نشان راه شد برای همه جهان و خون او زنده و پرقلیان حرارت و شور و شعور می آفریند.

فریبا علاسوند: مسیر نجف و کربلا مسیر معرفت است

قدس آنلاین، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، خانم دکتر فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در جمع خواهران پیاده روی اربعین گفت: کسانی که حسین را به شهادت رساندند در حقیقت پشت و پناه خودشان را کنار زدند.

وی در شرح خطبه کوفه حضرت زینب سلام الله علیه گفت: حضرت زینب برای این نهضت همه آن سلاحی که در دست داشت کلمه بود و عجب سلاحی است کلمه که معجزه خداست. این سلاح در دست دختر امیرالمومنین چنان کارآمد افتاد که در کوفه که مردم برای تماشا آمده بودند همه عزادار شدند و آنچنان گریستند که امام سجاد علیه السلام فرمود اگر این زنان گریه می‌کنند و ندبه میخوانند پس چه کسی ما را کشت؟

وی ادامه داد: این جمله حضرت سجاد یعنی زنانی که مردانشان را برای یاری فرزند رسول الله پیش نفرستادند و یا آنها را منع کردند به اندازه همسرانشان مقصرند.

علاسوند با بیان اینکه زنان تاریخ، خوب و بد را در کنار مردان ساختند،اظهار داشت:بانو زینب کبری خطبه خواند و بر آنها نهیب زد اما در این نهیب چند لایه از واقعه را برای مردم فاش ساخت. اول انکه فرمود برخود نبالید که حسین را کشتید واقعیت این است که حسین همو که سلیل پیغمبر و سید جوانان بهشتی است پناه خوبان و گره گشای گرفتاران بود پس شما خود را بی کس و بی پناه کرده و ملجا خوبان را از آنها ستاندید.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام بزرگراه هدایت و نشان راه بود ولی قاتلین اباعبدالله خود را به ورطه بدراهه و بیراهه کشانده و علامت راه را از میان بردند. بعد فرمود این حادثه دو رو دارد یک رو جنایت شماست که کوه و زمین و آسمان تحملش را ندارد و یک رو کار خدا به برادرم است که شهادت است و البته شهید را نمی‌شود کشت. پس قاتل امام به هدفش نرسید و حسین علیه السلام از میان امت رسوالله صلی الله علیه و آله نرفت .

علاسوند تصریح کرد: ما امروز در حماسه اربعین او را مبینیم که نشان راه شد برای همه جهان و خون او زنده و پرقلیان حرارت و شور و شعور می آفریند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.