رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار همتای الجزایری با بیان اینکه مساله سوریه با نظامی گری حل نمی شود، گفت:قبل از جنگ در سوریه و یمن پیشنهاد گفتگوی سیاسی دادیم اما برخی کشورها بر جنگ اصرارداشتند.

لاریجانی: مساله سوریه با نظامی گری حل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» یکشنبه شب در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) در شهر بلگراد پایتخت صربستان با «سلیمن شینین» رئیس پارلمان کشور الجزایر دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه قرابت میان ایران و الجزایر بسیار است، گفت: ملت الجزایر ملت رشیدی است به همین دلیل مسائل داخلی شان به زودی حل خواهد شد.
لاریجانی افزود: مواضع الجزایر نسبت به مساله فلسطین ارزشمند است و در سایر مسائل ایجاد شده در سال های اخیر تاثیرگذار بوده است.
پیشنهاد گفت وگوی سیاسی در رابطه با سوریه و یمن
رئیس مجلس با بیان اینکه موضع الجزایر در رابطه با سوریه و عراق خوب بوده است، اضافه کرد: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن، پیشنهاد گفت وگوی سیاسی دادیم اما برخی از کشورها اصرار بر جنگ داشته و گزینه نظامی گری را مطرح کردند اما مسئله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه برای شرکت در یکصد و چهل‌ و یکمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه جهانی بین‌المجالس عصر امروز عازم صربستان شد.
اتحادیه بین‌المجالس در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد که نخستین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چند جانبه سیاسی و مختص نمایندگان پارلمان بود اما در ادامه به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشورهای مختلف تبدیل شد، مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو آن هستند و ۱۲ مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته به شمار می‌آیند، این نهاد یک عضو ناظر ثابت در مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

کد خبر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.