مبلغ ۶ میلیارد تومان از ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهوری به استان، به بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای شهرستان صالح‌آباد ابلاغ شده است.

ابلاغ ۶ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان شهدای صالح‌آباد

ابوالحسن صاحبی/

 مبلغ ۶ میلیارد تومان از ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهوری به استان، به بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای شهرستان صالح‌آباد ابلاغ شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان صالح‌آباد با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این مبلغ اعتبار به صورت اوراق عرضه شده و در اختیار دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار گرفته تا صرف این پروژه شود.

دکتر محمدصادق معلم‌زاده افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ برای تکمیل فاز دوم این پروژه اختصاص یافته که به زودی مردم شهرستان شاهد تسریع بهره‌برداری از سایر بخش‌های بیمارستان شهدای صالح‌آباد خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به زودی مناقصه این پروژه بهداشتی درمانی برای واگذاری به پیمانکار جهت شروع و تکمیل فاز دوم برگزار خواهد شد که در این فاز بخش‌های بستری، اتاق عمل، زایشگاه و پانسیون‌های بیمارستان ساخته خواهد شد.  

وی ادامه داد: فاز نخست این بیمارستان شامل درمانگاه شبانه‌روزی اورژانس، درمانگاه تخصصی با حضور روزانه متخصصان، رادیولوژی شبانه‌روزی، آزمایشگاه شبانه‌روزی، بخش بستری موقت، قسمت اداری و بخش دیالیز هم آماده است که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است، پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی صالح‌آباد در ابتدای سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد و در سال آخر دولت احمدی‌نژاد جزو طرح‌های مهر ماندگار بود. این پروژه مهم و حیاتی اما با گذشت ۹ سال از آن تاریخ هنوز ناتمام و نیمه‌کاره رها شده و با وجود وعده وعیدهای مکرر مسئولان در مناسبت‌های مختلف تاکنون افتتاح نشده است. این در حالی است که وضعیت نامساعد بهداشتی و درمانی در شهرستان محروم و مرزی صالح‌آباد همچون نبود پزشک متخصص، چشم‌پزشک، متخصص زنان، عدم انجام هر گونه عمل جراحی و بستری و دوری راه با مرکز استان و شهرستان‌های اطراف، به شدت سلامتی مردم این منطقه را تهدید می‌کند، امید است با این تخصیص اعتبار جدید این پروژه سر و سامان بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.