مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افتتاح یک هزار و ۲۵۵ کلاس درس با هزینه‌ای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با زیربنای حدود ۱۵۳ هزار و ۳۱۴ مترمربع در مهرماه سال جاری خبر داد.

افتتاح یک هزار و ۲۵۵ کلاس درس در خراسان رضوی

حسین پورحسین/

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افتتاح یک هزار و ۲۵۵ کلاس درس با هزینه‌ای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با زیربنای حدود ۱۵۳ هزار و ۳۱۴ مترمربع در مهرماه سال جاری خبر داد.

قاسمعلی خدابنده گفت: در مهرماه سال جاری ۲۹۹ پروژه با مشارکت و همکاری خیران و به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از این تعداد، ۲۳۳ پروژه با یک هزار و ۲۵۵ کلاس درس و زیربنای ۱۱۰ هزار و ۱۹۰ مترمربع دارای کاربری آموزشی، تعداد ۱۳ پروژه با زیربنای ۲۰ هزار و ۲۹ مترمربع دارای کاربری ورزشی و ۵۳ پروژه با زیربنای ۲۳ هزار و ۹۵ مترمربع دارای سایر کاربری‌ها از قبیل اردوگاه، آزمایشگاه، نمازخانه، کارگاه و خوابگاه است.

خدابنده همچنین از تخریب و بازسازی ۶ مدرسه خشتی و گلی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این تعداد مدرسه در مهرماه امسال در شهرستان‌های تایباد، درگز، کلات و فریمان تخریب و بازسازی شد و ۶ پروژه جدید آموزشی دارای ۹ کلاس درس با ظرفیت ۱۰۴ دانش‌آموز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: در مهرماه امسال ۳۷۴ فضای آموزشی با یک هزار و ۲۵۱ کلاس درس که دارای بخاری نفتی بودند با انجام گازرسانی، به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و همه بخاری‌های نفتی موجود در استان حذف شد.

خدابنده با تشریح مشخصات هفت پروژه جدید ورزشی که به همت یکی از خیران تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: تعداد هفت پروژه ورزشی به همت خیر نیک‌اندیش جناب آقای مروج در آموزش و پرورش نواحی دو، چهار، پنج، شش و هفت مشهد، منطقه تبادکان و شهرستان تربت‌حیدریه با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع با ارزشی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان یادآور شد: یک پروژه ورزشی نیز با همت خیر ارجمند جناب آقای حاتمی با زیربنای ۶ هزار مترمربع در آموزش و پرورش ناحیه پنج مشهد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در مهرماه ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.