رئیس سابق انجمن سینمای جوان مشهد گفت: هم مدیران و هم سینماگران باید دست در دست هم دهند و جان تازه‌ای در کالبد سینمای شهر مشهد بدمند.

مدیران و سینماگران باید جان تازه‌ای در کالبد سینمای مشهد بدمند

به گزارش قدس آنلاین، نسرین شاه‌محمدی در خصوص عدم رونق فیلم در مشهد و این که چرا سینمای مشهد به تنهایی و مستقل شناخته شده نیست، اظهار کرد: این مشکل به مدیران سینمایی برمی‌گردد که بستر مناسبی را برای هنرمندان مهیا نمی‌کنند. اغلب هنرمندان گله دارند که مدیران شهر یا آنان را نمی‌شناسند و یا اعتماد نمی‌کنند و پروژه‌های بزرگ را به هنرمندان تهرانی سفارش می‌دهند؛ در صورتی‌که ما در  سینمای حرفه‌ای هنرمندان نام‌آور و شاخص بسیاری داریم که مشهدی هستند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از سینماگران ما به‌عنوان عوامل تولید فیلم، پایتخت‌نشین شده‌اند و اگر مدیران ما یاری نمایند و از پروژه‌های سینمایی حمایت کنند، ما هم نویسنده و فیلمنامه‌نویس خوب، هم کارگردان کاربلد و هم عوامل حرفه‌ای خوب داریم.

رئیس سابق انجمن سینمای جوان مشهد با اشاره به ساخت شهرک سینمایی و شهرک انیمیشن، تصریح کرد: سال‌هاست صحبت از ساخت شهرک سینمایی شده؛ ولی به انجام نرسیده و یا پروژه‌ای در خصوص شهرک انیمیشن که بسیار در مورد آن صحبت شد و تا حدودی هم کار انجام شد؛ اما به دلیل عدم حمایت کامل ابتر ماند.

شاه‌محمدی در ادامه، خاطرنشان کرد: همچنین نداشتن خانه سینما و یا نبود صنوف سینمایی نیز باعث شده که اغلب هنرمندان سینماگر بر خلاف میل باطنی خود به پایتخت مهاجرت نمایند.

وی افزود: اغلب هنرمندان گله دارند که مدیران شهری آنان را نمی‌شناسند؛ به ویژه کسانی که کار می‌کنند و در بطن تولید هستند و همین بی‌توجهی آنها را راهی پایتخت می‌کند؛ ضمن این‌که معیشت‌شان را نیز در نظر می‌گیرند چون پروژه‌های کمی در مشهد حمایت و ساخته می‌شود.

تشویق سرمایه‌گذاران به حمایت از پروژه‌های سینمایی

رئیس سابق انجمن سینمای جوان مشهد، عنوان کرد: با توجه به این‌که مشهد پایتخت معنوی شناخته شده و با توجه به برکت وجود امام رضا(ع)، زائران و توریست‌های بسیاری به مشهد می‌آیند؛ در نتیجه می‌توان سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های سیاحتی و زیارتی فعالیت می‌کنند را به حمایت از پروژه‌های سینمایی به ویژه پروژه‌هایی که به جذب توریست کمک می‌نماید، تشویق کرد.

شاه‌محمدی اضافه کرد: همچنین ساخت فیلم‌های سینمایی که برای زائران و توریست‌ها جذاب باشد و نمایش در پردیس‌هایی که به این منظور ساخته شده‌اند و یا حتی بازدید توریست از مکان‌های ساخت فیلم‌های مذهبی و تاریخی می‌تواند به این صنعت کمک نماید.

وی در تکمیل سخنانش گفت: در این خصوص هم سرمایه لازم باید وجود داشته باشد و هم این‌که یک مدیریت واحد هنرمندان را شناسایی نماید و چتر حمایت همه‌جانبه خویش را بر سر هنرمند سینماگر بگیرد. همچنین باید همدلی بیشتری بین مسؤلان و هنرمندان باشد و به یکدیگر اعتماد کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.