با گذشت دو روز از طوفان ویرانگر «هاگیبیس» در ژاپن و برجا ماندن دستکم 35 کشته، ده‌ها هزار امدادگر و نظامی این کشور همچنان در جست‌وجو برای بازماندگان این حادثه هستند.

تصاویر| امدادرسانی به حادثه‌دیدگان طوفان ویرانگر ژاپن ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با گذشت دو روز از طوفان ویرانگر «هاگیبیس» در ژاپن که تاکنون دستکم ۳۵ کشته برجای گذاشته است، ده‌ها هزار تن از نیروهای امداد، امروز (دوشنبه) همچنان در جستجوی بازماندگان این حادثه هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، طوفان هاگیبیس شنبه شب، ژاپن را درنوردید و ساعاتی قبل از آن هم بارش‌های سنگینی در این کشور به وقوع پیوست و در پی آن رودخانه‌ها سرریز شدند و رانش زمین رخ داد.

بنا بر این گزارش، بیش از ۱۱۰ هزار امدادگر از جمله ۳۱ هزار نظامی از شب گذشته تا صبح امروز برای یافتن افرادی که در این بلای طبیعی به دام افتاده‌اند، همکاری کرده‌اند.

خبرگزاری «کیودو» گزارش داده است که دستکم ۲۰ نفر هنوز مفقود هستند.

با اینحال، آمار و ارقام یکشنبه شب دولت از میزان کشته‌ها کمتر از تعدادی بود که رسانه‌ها گزارش کردند و توکیو احتمالاً امروز آمار رسمی را به روزرسانی می‌کند.

آمار کشته‌ها روز گذشته (یکشنبه) بعد از آن بالا رفت که اجسادی از درون خانه‌های سیل‌زده و خودروها و ساختمان‌هایی که در رانش زمین محبوس شده بود، بیرون آورده شد.

از قربانیان این حادثه می‌توان به یک کارگر شهرداری اشاره کرد که خودروی وی در سیلاب فرورفته بود و پنج خدمه کشتی اشاره کرد که شنبه شب در توکیو واژگون شد.

بنا بر اعلام مقام‌های محلی، ۵۷ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون برق هستند و ۱۲۰ هزار نفر نیز با مشکل قطع آب روبرو شده‌اند.

طوفان هاگیبیس قدرتمندترین طوفانی به حساب می‌آید که در چندین دهه اخیر، توکیو را هدف قرار داده است. این طوفان با بادهایی با سرعت ۲۱۶ کیلومتر در ساعت همزاه بوده و موجب بارش بارندگی‌های شدید، آب گرفتگی و رانش زمین شده و خسارات زیادی برجای گذاشته است.

این طوفان ده‌ها هزار نفر را روانه پناهگاه‌ها کرده است و بسیاری از آنها مطمئن نیستند که دیگر امکان بازگشت به خانه‌هایشان را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.