خدارا شکردر حال حاضراربعین حسینی حالا دیگر به عامل وحدت و محبت فرهنگی میان دو ملت ایران و عراق تبدیل شده است.

استقبال از کلیپ خیر الاحباب در فضای مجازی بی نظیر بود/اربعین  عامل وحدت و محبت فرهنگی میان ایران و عراق تبدیل شده است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: این روزها و در ایام نزدیک شدن به اربعین حسینی بیشتر از هر خبر و عکسی از زائران و عاشقان امام حسین (ع) کلیپ تواشیح الغدیر قم است که برای تقدیر و تشکر از موکب داران عراقی راهی این کشور شده اند. جلوه ای زیبا از محبت به امام عشق. به این انگیزه با محمد جواد توسلی مدیر روابط عمومی مرکز ماوا که در ساخت و انتشار این کلیپ زحمات زیادی کشیده اند صحبت کرده ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: کلیپ خیر الاحباب که برای  موکب داران عراقی خوانده شده چطور شکل گرفت؟

توسلی: امسال دومین سال اجرای میدانی سرود تشکر از خدام مواکب اربعین است که توسط اعضای گروه در مسیر راهپیمایی اربعین اجرا می‌شود. و امسال نیز هم در حرکتی نمادین نشان خادم الحسینی نیز در پایان هر اجرا توسط استاد و قاری بین المللی به رؤسای موکب ها اهدا میشود.

گروه سرود خیرالاحباب متشکل از یگ گروه ۱۰ نفره سنج و دمام زن اهوازی به همراه یک گروه تواشیح قطعات موسیقی آئینی جذابی را به زبان عربی و لهجه عراقی به منظور تشکر و قدردانی در طی مسیر نجف به کربلا اجرا می‌کنند.

ماوا ۳ سال پیش یعنی در سال ۹۵ سرودی با محوریت تشکر و قدردانی از خدام عراقی تولید کرد و آن را به صورت نماهنگی جذاب در فضای مجازی منتشر کرد که بسیار مورد توجه و استقبال عراقی ها قرار گرفت. اما آمار بازدید از این کلیپ ها در یوتویوب به بیش از ۲ میلیون بار رسید و کاربران فیس بوک نیز استقبال خوبی از این سرود و نماهنگ داشتند. و در واقع همین استقبال عزم ماوا را به ادامه این حرکت و اجرای این پروژه به صورت میدانی در طریق نجف کربلا  جلب کرد و ما در سال گذشته این پروژه را در طریق انجام دادیم.

در این گروه که درست شبیه به پراکندگی سنی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی از نوجوان و جوان و میان‌سال در آن حضور دارند، هم‌زمان با ورود به موکب‌های کوچک و بزرگ عربی مشغول خواندن اشعاری زیبا می‌شوند که مضمون آن تشکر از خدمات موکب‌داران در راه زیارت امام حسین(ع) است.

قدس آنلاین: چه مدت صرف تمرین شد

توسلی : ۱۵ روز قبل از حرکت به سمت عراق تمیرناتشان را در اهواز شروع کردند.

قدس آنلاین: بحث تسلط بر خوانش زبان عربی به چه شکل بود

توسلی: اینها  خودشان جنوبی و عرب زبان هستند و به خوبی به این زبان صحبت می کنند همگی قاری قرآن هستند و مشکلی با این زبان ندارند.

قدس آنلاین: بازتاب و واکنش ها از این کلیپ چطور بود؟

توسلی : انتشار تصاویر زیبای منقلب شدن موکب‌دارها در واکنش به این شعرخوانی گنجینه ارزشمند دوستی و وحدت میان شیعیان است، آن‌ها که بدون چشم‌داشت به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند خود سند این ادعا است. خدا را شکردر حال حاضر اربعین حسینی حالا دیگر به عامل وحدت و محبت فرهنگی میان دو ملت ایران و عراق تبدیل شده است. یکی از اتفاق‌های مثبت این اجتماع عظیم همین رفت و آمدهای فرهنگی میان مردم دو کشور است؛ ما نیز با همخوانی و حفظ کردن اشعار عربی سعی در قدردانی از محبت‌های مردم عراق داریم؛ خداروشکر با واکنش بسیار مثبت موکب‌داران مواجه شدیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    1 0
    بسیار بسیار عالی بود. امیدوارم کارهای زیباتر و بیش تری را شاهد باشیم.
  • رضای ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    عالی بود خدا قوت همچین اثر هنری بیشتر قلب های دو ملت و ملت های اسلامی را نزدیکتر می کند
  • سعید ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    عالی عالی اشک شوق ریختم تشک و سپاس از تمامی عوامل این حرکت بسیار زیبا
  • سعید ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام بسیار زیبا و عالی اشک شوق ریختم تشکر و سپاس از همه عوامل این حرکت زیبا امیدوارم حمایت بشه از این کار خوب فرهنگی عقیدتی ان شاءالله