کشتی خراسان رضوی در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در راستای احیاء جایگاه خود صورت داده و این تلاش‌ها در حال به ثمر نشستن است.

کشتی خراسان رضوی در مسیر صعود

به گزارش قدس آنلاین ، کشتی در خراسان رضوی به ویژه در سال جدید به جایگاه بالایی دست یافته و ورزشکاران این رشته ورزشی از انگیزه کافی برخوردارند، خراسان رضوی همیشه در مسابقات کشوری مقام‌های نخست تا سوم را کسب می‌کند و از این سطح پایین نیامده است.

ورزشکاران با انجام تمرینات مناسب و پی در پی و همچنین داشتن برنامه منظم و مفید تاکنون افتخارات بسیاری را برای کشور خود کسب کرده‌اند و مسئولان استان نیز به این ورزش رسیدگی می‌کنند، این ورزش در خراسان رضوی در حال پیشرفت بوده و ورزشکاران نیز سطح خود را ارتقاء می‌دهند.

مسعود ریاضی؛ رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی در ارتباط با وضعیت کشتی خراسان رضوی اظهار داشت: رشد بسیاری در زمینه کشتی در خراسان رضوی به ویژه در توس شاهد هستیم، ما در استان دارای لیگ دسته یک هستیم و این دسته در لیگ برتر نیز حضور دارد.

وی بیان کرد: برای تحقق اهداف در توس نام تیم خود را "تا ثبت جهانی توس" گذاشته‌ایم و در مسابقات مختلفی حضور داریم، در آینده‌ای نزدیک اهداف ما در ارتباط با تیم توس محقق می‌شود، ما در خراسان رضوی تاکنون با سرعت خوبی پیشرفت داشته‌ایم و باید برنامه‌ها به همین روال ادامه داشته باشد.

ریاضی گفت: مالکیت تیم "تا ثبت جهانی توس" با هیئت کشتی خراسان رضوی است، این تیم از ابتدای فعالیت خود قدرتمند بوده و در لیگ دسته یک خود را جای داده است، در حال حاضر نیز در لیگ برتر حضور دارد، شهرداری مشهد تمایل به حمایت از این تیم را داشته و امکان اسپانسری این ارگان وجود دارد.

سهیل یوسفی؛ مدال‌آور مسابقات جهانی و ملی کشتی نیز در ارتباط با وضعیت ورزش کشتی در خراسان رضوی اظهار داشت: 17 سال سن دارم و از 8 سالگی وارد رشته کشتی شدم، پس از انجام تمرینات متعدد و تلاش در مسابقات توانستم به این جایگاه دست یابم، از ابتدای فعالیتم تاکنون 9 سال می‌گذرد.

وی تصریح کرد: چهار سال به صورت متوالی در تیم ملی نونهالان و نوجوانان بودم و فعالیتم را زیر نظر هیئت کشتی خراسان رضوی ادامه می‌دهم، از حسن یزدانی الگو گرفتم و در حال حاضر به این نقطه رسیده‌ام، تلاشم برای رسیدن به موفقیت بسیار زیاد بود و نتیجه داد.

مدال‌آور مسابقات جهانی و ملی کشتی ساکن خراسان رضوی ادامه داد: رسول خادم نیز الگوی رفتاری‌ام بوده است، در مناطق حاشیه‌ای شهر و محله‌های کم‌برخوردار ظرفیت برای فعالیت در هر یک از رشته‌های ورزشی فراهم است؛ چرا که در این مناطق استعدادهای بیشتری کشف می‌شود.

یوسفی بیان کرد: باید از این افراد در مناطق حاشیه شهر حمایت شود، در غیر این صورت نمی‌توان آینده درخشانی را برای خراسان رضوی پیش‌بینی کرد، این استعدادها نیاز به شناسایی دارند و باید فعالیت آنها توسط مسئولان دیده شود، با تحقق این امر می‌توان جایگاه خراسان رضوی را به حالت پیشین بازگرداند.

تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.