اراک -رئیس بیمارستان سینا اراک گفت: نخستین جراحی مغز بدون شکافتن جمجمه(روش استریوتاکسی)توسط تیم چهارنفره فوق تخصصی در این مرکز درمانی با موفقیت انجام شد.

نخستین جراحی مغز بدون شکافتن جمجمه در اراک انجام شد

به گزارش قدس آنلاین؛ مرتضی صدیقی افزود: این جراحی بر روی یک بیمار مرد ۶۰ ساله انجام گرفت و تیم جراحان آن شامل پرفسور «منصور پرورش»، دکتر«محسن دالوندی»، دکتر «علیرضا محمدی» و پرفسور«جان آردان» نماینده شرکت مترونیک آمریکا در خاورمیانه انجام شد.

وی توضیح داد: بیمار جراحی شده به تومور سرطانی در مغز و در ناحیه غیرقابل دسترسی مبتلا بود که با انجام این عمل جراحی نمونه‌برداری تشخیصی بدون عارضه انجام گرفت و ضایعه مغزی بدون باز کردن جمجمه به‌صورت نقطه‌ای  خارج شد و مراحل بعدی درمانی آن دنبال می‌شود.

رئیس بیمارستان سینا اراک ادامه داد: روش استریوتاکسی امکان درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج مغزی و حرکتی به روش تحریک عمقی مغز در هسته های مغزی (DBS)  را بدون باز شدن جمجمه بیمار فراهم می‌کند و عوارض آن برای بیمار نسبت به روش‌های رایج جراحی ناچیز است.

صدیقی اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌ها نظیر پارکینسون و تومورهایی که در نواحی حساس مغزی است با این شیوه جدید درمان می‌شود و با کاشت الکترود بر هسته عمقی مغز و تحریک آن شیوه‌ای است که در تعداد کمی از مراکز درمانی کشور و خاورمیانه امکان انجام آن وجود دارد.

وی توضیح داد: شیوه جراجی استروتاکسی در برخی از کشورهای اروپایی تا ۵۰ هزار یورو هزینه دارد درحالیکه در ایران می‌توان آن را با کیفیت مطلوب و هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی انجام داد، از این رو با راه‌اندازی این جراحی در بیمارستان سینا علاوه بر امکان درمان بیماران بومی زمینه برای جذب بیماران خارجی در قالب توریست درمانی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.