رئیس‌جمهور آمریکا، ترکیه را به سبب اقدام نظامی در شمال سوریه تهدید به تحریم کرد.

ترامپ: تحریم‌هایی بزرگ علیه ترکیه در راه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تکرار وعده پیشین خود درباره تحریم ترکیه گفت آنکارا برای عملیات چشمه صلح در سوریه تحریم خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا همچنین در توجیه این اقدام گفت که تحریم بهتر از جنگ با ترکیه به عنوان عضو ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، است.

ترامپ در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: کردها ممکن است برخی (زندانیان داعشی) را آزاد کرده تا ما را درگیر (جنگ) کنند. این (زندانیان فراری داعش) می‌توانند به راحتی از سوی ترکیه و کشورهای اروپایی، که بسیاری از آنجا آمده اند، دستگیر شوند، اما باید سریع اقدام کنند. تحریم‌های بزرگ علیه ترکیه در راه است! آیا مردم واقعا تصور می‌کنند ما باید به جنگ با ترکیه عضو ناتو برویم؟ جنگ‌های همیشه بی پایان، به پایان خواهد رسید!

ترامپ همچنین نگرانی‌های مربوط به فرار زندانیان گروه تروریستی داعش که در اسارت کردها بودند، در جریان تهاجم ترکیه به شمال سوریه را رد کرد و حتی مدعی شد کردها برخی از این زندانیان را تعمدا برای درگیر کردن آمریکا در این جریان آزاد کنند. رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد در صورت فرار برخی از این زندانیان، ترکیه و کشورهای اروپایی می‌توانند آن‌ها را بازداشت کنند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در پیام دیگری نوشت: کسانی که آمریکا را به هرج و مرج خاورمیانه کشاندند، همان افرادی هستند که بیشتر خواهان ماندن در آنجا هستند!

رئیس جمهور امریکا پیشتر نیز از نیروهای ترکیه و کُردهای سوریه خواست از فرار تروریست‌های داعشی در شمال سوریه جلوگیری کنند.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرزهای کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد .

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.