مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: احیای کشف‌رود نیازمند گذر زمان است، اما با تعریف مدل نجات و چیدمان پایداری برای کشف‌رود، آینده‌ای روشن برای این رودخانه متصور هستیم.

احیای کشف‌رود نیازمند گذر زمان است

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی گفت: با توجه به نیازهای ذی‌نفعان حقیقی و حقوقی و با تأکید بر نقش جوامع محلی، الگوی مناسبی برای بهره‌برداری از کارکردها و قابلیت‌های کشف‌رود با اولویت ویژه توسعه فضاهای سبز در حاشیه کشف‌رود و توسعه گردشگری متمرکز و گسترده طراحی شده است.

مدیرکل محیط‌ زیست خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سه کارگاه مدیریت یکپارچه زیست‌بومی رودخانه کشف‌رود در مشهد ظرف چندماه اخیر به‌منظور شناسایی آسیب‌ها، تحقق مدیریت جمعی و خردمندانه برای استفاده از قابلیت بخش دولتی، خصوصی و ذی‌نفعان، برای بازگشت حیات به این زیستگاه ارزشمند اظهار کرد: احیای کشف‌رود نیازمند گذر زمان است، اما با تعریف مدل نجات و چیدمان پایداری برای کشف‌رود، آینده‌ای روشن برای این رودخانه متصور هستیم.

وی افزود: سازمان‌های مرتبط همچون آب منطقه‌ای، آبفا، حفاظت محیط‌زیست و جهاد کشاورزی موظف شدند الزامات و ملاحظات قانونی حوزه عملکردی خود را در قالب طرح زیست‌بومی به شهرداری ارائه کنند.

همتی بیان کرد: شهرداری مشهد نیز در این نشست مکلف شده است پیشنهادهای خود را بر اساس ملاحظات و الزامات در قالب مدیریت طرح جامع زیست‌بومی ارائه کند.

همچنین در این نشست، اولویت اقدامات تعریف‌شده به محدوده کشف‌رود واقع در حریم شهر مشهد اختصاص یافت و سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف شد اسناد مالکیت اراضی را همراه با پیشنهاد گونه‌های غیرمثمر که امکان آبیاری با فاضلاب را دارد، به دبیرخانه اعلام کند.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.